صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ارتقا توان توربین‌های گازی، کار ارزشمندی است

۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷:۰۱
کد خبر: ۵۵۸۲۰۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر با بیان اینکه ارتقا توان توربین‌های گاز، کار ارزشمندی است، عنوان کرد: با این اقدام می توان افت راندمان که ناشی از تفاوت شرایط فشار، دما و رطوبت بین زمان طراحی و استفاده وجود دارد را جبران کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، رضا اردکانیان در آیین افتتاح فاز اول طراحی، توسعه و پیاده‌سازی سامانه مدیریت بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی و تاسیس و راه‌اندازی مرکز پایش وضعیت و عیب‌یابی این موفقیت را در اثر تلاش شبانه روزی و به اتکای قبول مسئولیت و باور توان داخلی دانست و گفت: نتایج محدودیت‌های تحمیل شده به کشور توجه بیشتر به توان داخلی و ظرفیت علمی کشور باعث شد از مجموعه فعالیت‌ها بهره برداری بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: این سامانه موجب افزایش بهره روی در این صنعت است و فاز نخست برآورد اولیه صرفه جویی یکصد و هفتاد میلیارد تومان است که کاری ارزشمند به شمار می‌رود.

وزیر نیرو ادامه داد: ارتقا توان توربین‌های گازی موجب کاهش راندمان در شرایط اقلیمی می‌شود و رسیدن به افزایش توان یک هزار مگاوات، دستاوردی بزرگ است و زنجیره‌ای از اتفاقات خوب در جهت افزایش بهره وری است.

اردکانیان با بیان اینکه رسیدن به افزایش توان حدود هزار مگاوات دستاورد بزرگی است عنوان کرد: در تحریم‌های هوشمند اقتصادی دستاورد‌های بزرگی خواهیم داشت.

وی به پویش الف ب ایران اشاره کرد و گفت: هر هفته یکی از پروژه‌های صنعت آب و برق در یکی از استان‌های کشور افتتاح می‌شود به طوریکه اولین پروژه هفته گذشته در تهران افتتاح شد و پروژه بعدی در ایلام افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو با بیان پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: کشور‌های زیادی از جمله هند، مصر و برخی کشور‌های اروپایی درصدد پیوستن به این اتحادیه اند و این موضوع فرصت بی‌نظیری برای ما محسوب می‌شود تا از موقعیت خاص جغرافیایی کشور استفاده کنیم.

اردکانیان تاکید کرد: همه کشور‌ها پذیرای نیرو‌های تخصصی و‌خدمات فنی مهندسی ما هستند و توسعه این صنعت و کمک به دیگر کشور‌ها زمینه کاهش بیگانگان در این کشور‌ها فراهم می‌کند.

اتمام طراحی نیروگاه ملی تا پایان سال جاری

همچنین همایون حائری معاون وزیر نیرو در آیین این افتتاحیه به اتمام طراحی نیروگاه ملی تا پایان سال اشاره کرد و گفت: در۱۰ سال گذشته ضریب آمادگی نیروگاه‌ها از ۸۸ درصد به ۹۸ درصد رسیده است و دستاورد‌های دانش تحریمی روز به روز با شدت بیشتری در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه صنعت برق در حال بومی‌سازی تمام تکنولوژی‌های پیچیده است عنوان کرد: سیستم HAS یک برداشت خلاقانه از تئوری‌های مهندسی محسوب می‌شود که براساس آن می‌توان خروجی نیروگاه را با توجه به شرایط اقلیمی تا ظرفیت هزار مگاوات افزایش داد.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: هر یک درصد افزایش ضریب آمادگی ۲ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی برای این صنعت به همراه دارد.

حائری از طراحی دیسپچینگ ملی با همکاری پژوهشگاه خبر داد و گفت: منظور از نیروگاه ملی این است که همه فعالیت‌هایی که در چند سال اخیر در این زمینه انجام شده است را جمع‌آوری و برای ساخت به مپنا ابلاغ خواهیم کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *