صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

دبیر: من به هیچ کسی قولی نداده‌ام/ بنا و محمدی به کارشان ادامه می‌دهند/ نمی‌توانم برای بالادستی‌هایم ناز کنم

۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۴۵
کد خبر: ۵۵۳۲۹۸
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی گفت: برای وزارت ورزش و کمیته المپیک این موضوع مهم است، اما من هیچ وقت قول مدال نداده‌ام.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی صحبت‌هایی انجام داد که گزیده را در زیر می‌خوانید:

*بدهی فدراسیون تا چند وقت پیش ۵۲ میلیارد تومان بوده است، ولی الان نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم، چون به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید. این عدد دست من نیست و چیزی بوده که است.

*فکر می‌کردیم در جام جهانی یک سهمیه در فرنگی و یک سهمیه در آزاد بگیریم.

*حسن یزدانی در دنیا یک حریف دارد که آن هم حریف آمریکایی است. تیمی که ما امسال به مسابقات جهانی بردیم ۳ کشتی‌گیر خوبش کنارش نبودند.

*دومین سهمیه ما در کشتی آزاد را اطری گرفت و باید قبول کنیم که بیشتر از خودش کشتی گرفت.

*نجاتی ستاره بی‌چون و چرای ما بود هم در فرنگی و هم در آزاد. به تمام معنا نجاتی کشتی را بلد است و از کشتی او لذت می‌برم. این واقعیت کشتی ما است ما در فرنگی ۳ سهمیه نگرفتیم و در آزاد هم ۴ سهمیه نگرفتیم.

*چرا واقعیت را نمی‌گوییم. روس‌ها ۵ طلا و چندین مدال دیگر گرفتند. نمی‌دانم چرا می‌خواهیم خود را با روسیه مقایسه کنیم.

*شک نکنید ما در آینده با هند هم در آسیا به مشکل می‌خوریم. ما باید کار و تلاش کنیم و به دور از استرس می‌توانیم موفق باشیم.

*حرفی که روز اول زدم و الان هم می‌گویم ما تمام تلاش‌مان را برای المپیک می‌کنیم.

*من به هیچ کسی قولی نداده‌ام. برای وزارت ورزش و کمیته المپیک این موضوع مهم است، ولی من هیچ وقت قول مدال نداده‌ام، اما ما به این تیم امیدواریم.

*کمک‌های مالی به دو سرپرست گذشته انجام شده است و از موقعی که من آمده‌ام کمکی نشده است.

*چه ما با حامی مالی ادامه کار بدهیم و چه ندهیم، حامی مالی‌مان در این مدت به ما خیلی کم کمک کرده است.

*تعارفی ندارم و اگر قرار باشد با دوستان کار نکنم نفر خودم را معرفی می‌کنم.

*من به کار بنا و محمدی اعتماد و اعتقاد دارم و این دو عزیز هم به کارشان ادامه می‌دهند. قرار است هر دو مربی برنامه‌هایشان را تا مسابقات المپیک بدهند.

* ۱۰ ماه تا المپیک وقت دارم، من هم نمی‌توانم برای بالادستی‌هایم ناز کنم. وزیر ورزش اعتماد کرده و کار را به ما سپرده و من هم وظیفه دارم تلاش کنم.

*رئیس فدراسیون باید کار کند و اگر بخواهم به مسائل فنی کار داشته باشد، نمی‌رسم. ما با سوریان تقسیم کار کردیم و مشکلی نیست.

*ما در اتحادیه کشتی به راحتی پست را از دست داده‌ایم و الان به راحتی حق تیم‌های ما را در مسابقات می‌خورند.

*باید قبول کنیم در جامعه کشتی که فکر نکنیم هر کسی مدال جهانی و المپیک بگیرد حتما باید سرمربی تیم ملی باشد. ما در فوتبال ایران هم می‌بینیم که خیلی‌ها که سرمربی هستند فوتبالیست خوبی نبودند.

*از سوریان برای ورود به اتحادیه جهانی کشتی حمایت می‌کنیم و همه تلاشمان را برای رسیدن به این مهم انجام می‌دهیم.

*تا عضوی در اتحادیه جهانی نداشته باشیم، مدرس فیلا هم نخواهیم داشت. من دنبال مقصر نیستم که ببینیم چرا جایگاه‌مان را در اتحادیه جهانی از دست دادیم.

*به چند دلیل سوریان را به اتحادیه جهانی معرفی کردیم. او جزء یکی از قهرمانان بزرگ دنیا است و شناخته‌شده است در جهان و همه جا طرفدار دارد، دلیل دیگر این بود که شخص خودم به دلیل مشغله‌ای که دارم نمی‌توانستم در این بخش حضور داشته باشم و تصمیم گرفتیم که حمید سوریان به اتحادیه جهانی برود. ما اگر عضوی در اتحادیه جهانی داشته باشیم حتی در کسب مدال‌هایمان هم تاثیر دارد، حتی در کیفیت مدال‌های ما هم تاثیرگذار است.

*هفت تیم در لیگ کشتی آزاد و هشت تیم در لیگ کشتی فرنگی با هم رقابت می‌کنند.

*زمانی که ورزشکار بودم، «بدخواب» بودم که اگر اینگونه نبودم، شاید مدال‌های بیشتری می‌گرفتم. سوریان، اما «خوش‌خواب» است و به موقع می‌خوابد. به همین خاطر هم هفت مدال جهانی دارد. او دو تا سه ساعت روی صندلی‌های ماساژ خوابید و از جیب خودش پول آن را پرداخت کرد. هتلی هم در کار نبوده است.

*یکی از ایرادات ما، نبود یک سرپرست قوی، مسلط به زبان انگلیسی و دارای روابط عمومی و اخلاق خوب است.

*دوستان قبلی می‌دانستند چه خبر است. ما فکر می‌کردیم بدهی فدراسیون کشتی، ۸ تا ۱۲ میلیارد است که وقتی آمدیم، فهمیدیم بیشتر است.

*مبلغ بدهی مالیاتی ما، ۲۷ میلیارد تومان است که ۱۰ تا ۱۵ میلیارد آن قابل بخشش است. در این مورد جلساتی هم برگزار کردیم.

*باید بپذیریم بودجه فدراسیون مانند شیپور است، چون ورودی کم و خروجی زیادی دارد.

*فدراسیون جهانی هم به دنبال درآمدزایی خود است. ما هم نه اعتقادی به شرکت در این رقابت‌ها داریم، و نه می‌توانیم هزینه آن را بدهیم.

*باید تلاش کنیم این بچه‌ها را نگه داریم. این‌همه قهرمانی نوجوانان یا جوانان جهان، چه سرانجامی دارد؟ قهرمانی المپیک خیلی مهم است.

*اینکه یک کشتی‌گیر با کل کشتی‌گیران ایران کشتی بگیرد عدالت نیست.

*همچنین اگر حسن یزدانی به خانه برود و بگوید المپیکی می‌شود هم درست نیست. باید سیستمی بگذاریم تا هرسال مجبور به گنجاندن تبصره‌ای در قانون نشویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *