صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

هدف از طرح برکت به خانه این بود که زائران وقتشان را صرف بازار گردی نکنند

۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۵۲۷۴۴
اکبر رضایی گفت: هدف از طرح برکت این بود که زائران وقتشان را برای عبادت بگذاردند و صرف بازار گردی نکنند.

اکبر رضایی، معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، درباره میزان استقبال مردم از طرح برکت به خانه در ایام حج ۹۸ اظهار کرد: این طرح یک راه برای زائران بوده است که زائران سوغات‌های خود را از ایران و داخل کشور تهیه کنند و علاوه بر این برگزاری نمایشگاه‌ها در استان‌ها را داشتیم.

وی در ادامه بیان کرد: گزارشات نشان داده است که درصد زیادی از زائران سوغات خود را در ایران تهیه کردند و سهم حجم بار نسبت به سال گذشته کمتر بود.

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال زمانی که وسیله نقلیه برای یک کاروان ۱۶۰ نفره دو کامیون می‌گذاشتیم امسال ۱ و نیم کامیون گذاشتیم که نشان دهنده کاهش حجم بار زائرین است که یعنی زائران سوغات خود را از داخل کشور تهیه کرده اند.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در ادامه افزود: هدف از این طرح این بود که زائران وقتشان را برای عبادت بگذاردند و صرف بازار گردی نکنند.

وی در ادامه بیان کرد: این موضوع تا حد زیادی محقق شد، ولی چیزی که مهم است این است که این موضوع را نمی‌توان به صفر رساند و افرادی هستند که سوغات و تبرک را دوست دارند از عربستان تهیه کنند. اینکه به میزان زیادی توانستیم به زائرین اطلاع رسانی کنیم خیلی خوب بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *