صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

خاطره جالب معاون وزارت میراث فرهنگی در مورد مجوز ساخت «سرویس‌بهداشتی»!

۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۲۷
کد خبر: ۵۵۲۷۰۳
ولی تیموری گفت: درخواست کردیم فقط مجوز دستشویی را به ما بدهید که در نهایت هم نتوانستیم مجوز ساخت دستشویی در جاده‌ها را بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، گفت‌وگویی که قرار بود موضوعی متفاوت داشته باشد اما یک خاطره مسیر آن را تغییر داد.

از معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد چالش‌های گردشگران پرسیدیم و او خاطره جالبی را در این مورد تعریف کرد.



ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، با بیان اینکه برای رفع چالش گردشگران با نبود سرویس بهداشتی مناسب در مناطق تفریحی، تاکنون تلاش‌های زیادی کرده ایم که بتوانیم در این حوزه وارد شویم، ولی تاکنون موفق نشده ایم، افزود:  به عنوان مثال در یک جلسه با کلیه مسئولان مربوطه به آن‌ها گفتم: فقط مجوز دستشویی را به ما بدهید! که ابتدا همه خندیدند و باورشان نمی‌شد، ولی در نهایت هم نتوانستیم مجوز ساخت دستشویی در جاده‌ها را بگیریم.

وی در ادامه درباره دلیل مخالفت گفت: این امر یک مسئله پیچیده است و در حیطه اختیارات ارکان‌های زیادی است به عنوان مثال در جاده‌ها و بزرگراه‌ها در حوزه اختیارات وزارت راه است، یک منطقه در حیطه اختیارات شهرداری استان و شهرستان مربوطه است، یک منطقه جز اراضی ملی است و .. به هیم دلیل گرفتن این اختیار کار سختی است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه بیان کرد: فقط می‌خواهیم که اختیار دستشویی را داشته باشیم، اما این امر قانون می‌خواهد در یک سال گذشته انواع و اقسام مسیر‌ها را رفته ایم.

معاون گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: درخواست کردیم که اجازه صفر تا صد احداث دستشویی‌های بین راهی به من داده شود، اما مسئولان امر نتوانستند چنین کاری را انجام دهند. براساس قانون ایمنی و حریم راه هر کاری در سطح جاده بخواهد انجام شود باید از وزارت راه مجوز گرفته است و این وزارت می‌گوید سرویس بهداشتی باید در کنار یک مجتمع ارائه خدمات بین راهی ایجاد شود. ما نیز وارد یکسری هماهنگی‌ها شدیم، اما قانون می‌خواهد.

وی در ادامه درباره نتیجه این تلاش‌ها گفت: فعلا مقرر شده در آن مکان‌هایی که جا نمایی برای مجمتع خدمات بین راهی صورت نمی‌گیرد ما هم در زمینه شبکه‌های گردشگری به آن‌ها کمک بدهیم.

تیموری افزود: حتی در این مسیر اعلام کردیم بر روی بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها حساس هستید اجازه بدید در مسیر‌های شهرستان‌های کوچک و روستا‌ها بین شهری که برای سرمایه گذار نمی‌صرفد مجتمع بین راهی را تاسیس کند یه واحد پذیرایی ساده با یک دستشویی ایجاد شود.

معاون گردشگری در ادامه بیان کرد: اگر به ما اختیار بدهند هزار واحد دستشویی تاسیس می‌شود و جا نمایی آن‌ها و پیش بینی راه‌های لازم برای موضوع اقتصادی و ماندگار باشد تدابیر لازم را دیده ایم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *