صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

100 درصد آبیاری فضای سبز پایتخت با آب خام است/ استفاده از آبیاری قطره ای در مناطق جنگلی

۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰:۰۳
کد خبر: ۵۵۱۰۰
خبرگزاری میزان: رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که شهرداری در آبیاری فضای سبز پایتخت 100 درصد از آب خام استفاده می کند، گفت: در شهر تهران استفاده از آبیاری قطره ای تنها در مناطق جنگلی صورت می گیرد.
محمد حقانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، با تاکید بر این که شهرداری در آبیاری فضای سبز پایتخت 100درصد از آب خام استفاده می کند، اظهار کرد: از سوی دیگر طرح جامع آب خام تهران در مرحله فرصت سه ماهه و طرح دوباره در کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران است.

لزوم همکاری سازمان های متولی در لایحه طرح جامع آب خام

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: این لایحه باید با همکاری سازمان ها و دستگاه های ذی ربط جامعیت بیشتری پیدا کند.

حقانی با بیان این که استفاده از آبیاری قطره‌ای تنها در مناطق جنگلی پایتخت صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: استفاده از آبیاری قطره‌ای در سطوح سبزی که به صورت چمن بوده، کارآیی ندارد، اما تمام محدوده کمربند سبز تهران از آبیاری قطره‌ای استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که شهرداری ضمن خودداری از کاشت چمن باید از گونه های بومی و مقاوم برای کاشت فضای سبز شهرها استفاده کنند، گفت: این تکلیف بر عهده همه شهرداری های کشور است تا در شرایط خشکسالی بتوان ضمن مصرف آب کمتر استفاده از گونه هایی را در فضای سبز در دستور کار قرار داد که ضمن حفظ رطوبت هوا مصرف آب کمتری را داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *