صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

در رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان داوری‌ها علیه تیم ایران بود/ دیسکالبفه شدن قلی‌زادگان، قهرمانی را از ما گرفت

۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۳۸۱۶۵
محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: با دیسکالیفه شدن قلی‌زادگان ۱۰ امتیاز از تیم کشورمان کسر شد و عنوان قهرمانی را از دست دادیم.

محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص حواشی به وجود آمده در رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان در صوفیه بلغارستان، اظهار داشت: متاسفانه داوری‌ها علیه تیم ایران بود و در دیدار قلی‌زادگان با حریف اوکراینی داور وسط چند سوت بی‌مورد در مواقع حساس مبارزه زد و باعث شد کشتی‌گیر کشورمان عصبی شود و در حالی که از حریف پیش بود، اما در یک غافلگیری ضربه‌فنی شود و مدال جهانی را از دست بدهد. ضعف داوری و از دادن مدال جهانی سبب شد تا قلی‌زادگان نسبت به رای داوران اعتراض کرده و به مربی حریف دست ندهد و همین موضوع بهانه‌ای برای داوران شد تا کشتی‌گیر کشورمان را دیسکالیفه کنند. با دیسکالیفه شدن قلی‌زادگان ۱۰ امتیاز از تیم کشورمان کسر شد و عنوان قهرمانی را از دست دادیم.

وی تصریح کرد: دست دادن به مربی حریف جزو قوانین اتحادیه جهانی کشتی به شمار می‌رود و کشتی‌گیران باید بعد از اتمام کشتی حتما به مربی حریف دست بدهند. پس از بازگشت به ایران باید جلسه‌ای با کمیته داوران برگزار کنیم و این مشکلات را ریشه‌یابی کنیم. اگر داوران کشورمان در مسابقات داخلی نسب به اجرای مقررات سختگیرانه و با حساسیت بیشتری عمل می‌کردند قطعا در این مسابقات شاهد چنین اتفاتی نبودیم.

کاوه در پایان خاطرنشان کرد: باید از این اتفاق درس بگیریم و در مسابقات پیش‌رو چنین اشتباهاتی را مرتکب نشویم. رقابت‌های جوانان و بزرگسالان جهان در پیش است و باید مراقب باشیم باز هم به خاطر رعایت نکردن مقررات متضرر نشویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *