صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

پرداخت بیش از ۸۶ درصد از مطالبات چایکاران/ رقابت بین چای ایرانی و خارجی باید حفظ شود

۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷:۰۱
کد خبر: ۵۳۷۸۲۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان چای گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون بیش از ۷۱ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شده که حدود ۸۶ درصد از مطالبات به چایکاران پرداخت شده است.

حبیب جهانساز در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت برداشت چای در کشور اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۱ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۲۱۳ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

وی در ادامه افزود: برداشت چای در نقاط مختلف کشور تا مهر ماه ادامه دارد وتاکنون بیش از ۸۶ درصد از مطالبات چایکاران به ارزش ۱۸۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به مقایسه برداشت چای به نسبت سال گذشته بیان کرد: برداشت چای بهاره در چین اول به نسبت سال گذشته بیشتر بود، اما در چین تابستان به دلیل گرمای بیش از حد هوا، این اتفاق رخ نداد و امیدوار هستیم که در چین سوم شاهد برداشت چای بیشتر از سال های گذشته باشیم.
 
جهانساز حذف ارز دولتی برای واردات چای را یک اقدام موثر دانست و ادامه داد: با حذف ارز دولتی و واردکردن چای با ارز آزاد یا نیمایی، رقابت چای ایرانی و خارجی حفظ شده و میل هموطنان به استفاده از چای ایرانی بیشتر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص کالا‌هایی که در کشور تولید و مشابه آن نیز به کشور وارد می‌شود باید با تخصیص ارز آزاد رقابت بین دو محصول حفظ شود که در این صورت روند تولید بهبود و درآمد تولیدکنندگان بیشتر خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *