صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

سرقت اطلاعات حساب بانکی با روش اسکیمر

۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹:۴۸
کد خبر: ۵۳۶۹۶۸
رئیس پلیس فتا استان مرکزی اظهار داشت: اعضای باندی که با روش اسکیمر، ۲۶ مورد اطلاعات حساب بانکی را سرقت کرده بودند، در عملیات پلیس فتا استان دستگیر شدند و ۹۲۰ میلیون ریال از مبالغ سرقت شده به‌حساب مالباختگان برگردانده شد.

به گزارش گروه جامعه ،سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی درتشریح این خبر گفت: طی چند ماهه گذشته، چندین گزارش در خصوص برداشت‌های غیرمجاز از حساب چند شهروند اراکی به این پلیس اعلام شد و تیمی مجرب از کارشناسان پلیس، بررسی تخصصی موضوع را آغاز کردند.

وی افزود: در آغاز تحقیقات و با بررسی حساب‌های بانکی مالباختگان، مشخص شد که این سرقت‌های سایبری توسط یک باند حرفه‌ای و بدون باقی گذاشتن کوچک‌ترین ردی از آن‌ها انجام می‌شود.

این مقام انتظامی بابیان پیگیری‌ها و اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در شناسایی و دستگیری این باند گفت: با تلاش شبانه‌روزی و تخصصی صورت گرفته، سرانجام اعضای سه نفره این باند حرفه‌ای که در استان مرکزی و استان لرستان سکونت داشتند، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: با توجه به اسناد و مدارکی در مراحل رسیدگی به پرونده‌های تشکیل‌شده به دست آمد، اعضای این باند به سرقت اطلاعات شهروندان از طریق راه‌اندازی دستگاه اسکیمر در باجه ATM و کپی کارت‌های بانکی اعتراف کردند.

وی از شناسایی ۱۸ نفر از مالباختگان در مراحل رسیدگی به این پرونده خبر داد و اظهار داشت: متهمان در بازجویی‌های انجام‌شده به سرقت ۲۶ اطلاعات حسابی معترف شده‌اند و تاکنون در حدود ۹۲۰ میلیون ریال از وجوه سرقت شده به‌حساب شاکیان بازگشت داده‌شده است.

سرهنگ آنقی بر ضرورت توجه به هشدار‌های پلیس در استفاده از تکنولوژی‌های نوین و تغییر دوره‌ای رمز حساب‌های کارت‌های بانکی تأکید کرد و گفت: تغییر رمز ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اقدام مجرمان سایبری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *