صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

خودداری انگلیس از پیوستن به ائتلاف آمریکا/اختلاف لندن و واشنگتن درباره موضوع ایران

۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۱:۵۵
کد خبر: ۵۳۶۹۱۷
پایگاه «ام اس ان» در گزارشی به رد پیشنهاد آمریکا مبنی بر ایجاد ائتلافی در خلیج فارس از سوی انگلیس پرداخته و نوشت که این موضوع به افزایش شکاف‌ها میان لندن و واشنگتن منجر شده است.

به گزارش گروه بین الملل ؛ اخیرا آمریکا ادعا کرده که قصد ایجاد ائتلافی در خلیج فارس را دارد و «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‎گوید که این کشور در حال بررسی طرحی برای آنچه تأمین آزادی دریانوردی آب‌های بین‌المللی خوانده شده، است.

آمریکایی‎ها جزئیاتی از این طرح منتشر نکرده‎اند، اما این طرح نیز همانگونه که بسیاری از کارشناسان درباره آن اتفاق نظر دارند محکوم به شکست است و کشور‌ها از پیوستن به آن خودداری می‌کنند.

اکنون پایگاه ام‎اس‎ان در گزارشی به این طرح آمریکا و مخالفت انگلیس با آن پرداخته و می‌نویسد. خودداری انگلیس از همراهی با طرح آمریکا مبنی بر ایجاد ائتلاف نظامی در منطقه متخصصان و کارشناسان را درباره «روابط ویژه» آمریکا و انگلیس نگران کرده است. انگلیس روز دوشنبه طرح آمریکا مبنی بر ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج فارس را رد کرد.

«ایلان گولدنبرگ»، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و مدیر برنامه امنیت خاورمیانه در «مرکز امنیت نوین» آمریکا در این باره می‌گوید: این یک نشانه وحشتناک است که آمریکا و نزدیکترین متحدش نمی‌توانند بر سر موضوعی بنیادی با یکدیگر همکاری کنند.

در بخش دیگری از این گزارش به مصاحبه «مایک پمپئو» با فاکس نیوز اشاره شده است که در آن گفته بود محافظت از کشتی‌های انگلیسی به عهده خود این کشور است.

ام اس ان در این باره می‌نویسد: به نظر می‌رسد که آمریکا نیز تا حد زیادی از کمک به انگلیس در این باره اکراه دارد.

گولدنبرگ با اشاره به این مصاحبه پمپئو می‎گوید که این موضوع نشان می‌دهد روابط انگلیس و آمریکا در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارد.

این مقام آمریکایی درباره ابراز تردید کشور‌ها در پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا گفته که واهمه‌ای در میان کشور‌ها از پیوستن به این ائتلاف نظامی وجود دارد.

«جان آلترمن»، کارشناس امنیتی مرکز «مطالعات راهبردی و بین‌الملل» در این باره می‌گوید: تعلل انگلیس برای پیوستن به این ائتلاف نشان دهنده افزایش شکاف میان آمریکا و متحدانش درباره چگونگی مقابله با ایران است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *