صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

متوسط درآمد زنان در جهان كمتر از مردان است

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱:۲۸
کد خبر: ۵۳۴۹۷
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: بر اساس آمارهای جهانی ، متوسط درآمد زنان در مقایسه با مردان کمتر است.
به گزارش گروه اجتماعی ، شهیندخت مولاوردی در چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی اشتغال اظهار داشت: نهاد زنان ملل متحد پیشنهاد کرده است خط مشی های اقتصادی برای دسترسی برابر در جهان ترسیم شود و باورهای کلیشه ای در مورد زنان و مردان تغییر کند.

وی گفت: غفلت های قانونی، نبود تعریف دقیق از سهم زنان در فعالیت های اقتصادی، مطابق نبودن سیاست های اشتغال با شرایط مختلف محلی و نبود تناسب رویکردهای اشتغال زنان در مشاغل خانگی از موانع حضور موثر زنان در توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

مولاوردی اضافه کرد: عزم و اراده ملی برای استفاده از ظرفیت های بومی، همکاری دستگاه‌ها، برنامه ریزی دقیق، ارائه یک مدل هوشمندانه برای ایجاد توازن جنسیتی و بهره مندی از توان نیمی از سرمایه انسانی کشور در توسعه اقتصادی ضروری است.

معاون رئیس جمهور توسعه عدالت آموزشی در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای زنان را ضروری برشمرد و گفت: تدوین سند راهبردی ملی توانمندسازی زنان با استفاده از آموزش های مهارتی همچنین تقویت و توسعه مهارت های مورد نیاز بازار کار به ویژه در شرکت های دانش بنیان و گسترش آموزش های مهارتی زنان با محوریت فعالان اقتصادی به منظور اشتغال پایدار از جمله راهکارهای این امر است.

وی اضافه کرد: بکارگیری ظرفیت ها و توانمندی زنان و دختران خانه دار در توسعه خانواده و اجتماع از طریق آموزش های مهارتی همچنین توانمندسازی مهارتی زنان آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی با رویکرد اشتغال پایدار و در نهایت شناسایی و معرفی الگوی موفق مهارت آموزی و کارآفرینی در حوزه زنان و خانواده از دیگر راهکارهای توسعه عدالت آموزشی برای مشارکت زنان در توسعه اقتصادی است.


 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *