صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

دلال‌بازی دلیل نابسامانی بازار کاغذ/تثبیت قیمت کاغذ و کنترل بازار نیاز ضروری صنعت نشر

۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰:۴۲
کد خبر: ۵۳۴۱۳۴
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از نظر من بخشی از نابسامانی بازار کاغذ به دلال بازی در این عرصه بر می گردد، عدم نظارت و کنترل قیمت دلیل دیگر مشکلات در بازار کاغذ است، امیدوارم به زودی با تثبیت کامل بازار کاغذ بتوانیم گامی موثر در ارزان سازی کاغذ برداریم.

اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون آخرین وضعیت بازار کاغذ گفت: تمهیدات ویژه و خاصی برای کنترل قیمت کاغذ لحاظ شده و در همین راستا تاکنون جلسات متعهدی در کمیسیون فرهنگی مجلس داشته‌ایم تا هرچه سریعتر بحران و مشکل کاغذ مرتفع شود.

وی درباره نگاه مجلس شورای اسلامی به وضعیت فعلی قیمت کاغذ اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس به طور جدی پیگیر مسئله کاغذ بوده و هست، ما خواستار این هستیم که جلوی افزایش بی رویه قیمت کاغذ گرفته شود و مسئولین فرهنگی و نهادهای مرتبط مکلف شوند تا بی‌سروسامانی در بازار کاغذ پیگیری و رفع شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ثبات نسبی در بازار کاغذ افزود: طبق آخرین گزارشات رسیده به کمیسیون فرهنگی مجلس، شرایط نسبت به گذشته تثبیت شده اما شرایط فعلی هم برای ما راضی کننده نیست و ما همچنان درصدد کاهش قیمت کاغذ هستیم. 

وی دلیل اصلی گرانی کاغذ را اینگونه شرح داد: از نظر من بخشی از نابسامانی بازار کاغذ به دلال بازی در این عرصه بر می گردد، عدم نظارت و کنترل قیمت دلیل دیگر مشکلات در بازار کاغذ است، امیدوارم به زودی با تثبیت کامل بازار کاغذ بتوانیم گامی موثر در ارزان سازی کاغذ برداریم.

سعیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در پایان تابستان ما با باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها روبرو می‌شویم نیاز بازار کتاب به کاغذ افزایش می‌یابد و از همین لحظه باید آمادگی آن زمان را داشته باشیم، در حال حاضر بسیاری از فعالان عرصه نشر نگران وضعیت فعلی هستند و ما هم سعی می کنیم با همکاری و همفکری همین عزیزان هرچه سریعتر مشکل بازار کاغذ را حل کنیم. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *