صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

طبخ روزانه ۲۰ هزار پرس غذا برای زائران مدینه قبل

۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲:۰۵
کد خبر: ۵۳۴۱۲۴
مدیرکل تغذیه و تدارکات حج، عمره وعتبات از طبخ روزانه ۱۰ هزار پرس در هر وعده برای زائران ایرانی در مدینه منوره خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، مهران فرشید  افزود:  دو آشپزخانه در شمال شرق و جنوب غربی مدینه  برای پخت غذای زائران ایرانی فعال شده‌اند و در کنار آن سردخانه و انبار نگهداری اقلام مورد نیاز و توزیع نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل تغذیه و تدارکات حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه طبخ غذای با کیفیت، سالم و بهداشتی در اولویت قرار دارد، افزود: در هر آشپزخانه ۲۷ نیروی ایرانی مسئولیت طبخ و توزیع غذا را به عهده دارند.


وی اضافه کرد: این افراد از میان حدود ۸۰۰ متقاضی امسال که شرایط عمومی را داشتند و در مصاحبه پذیرفته شده و دوره آموزشی را طی کردند انتخاب و اعزام شدند.


به گفته مدیر کل تغذیه و تدارکات حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت مالکان این آشپزخانه‌ها به سفارش سازمان حج وزیارت بهترین تجهیزات روز را خریداری و نصب کرده اند که موجب ارتقاء کیفیت و بهبود فرآیند طبخ غذا شده است.


فرشید با اشاره به اینکه تنوع غذایی بر اساس گزارش‌های کارشناسی و نظر سنجی‌هایی که هر سال انجام می‌شود در برنامه غذایی زائران گنجانده شده است، ادامه داد: علاوه بر پخت غذای رژیمی، صبحانه گرم نیز در این برنامه پیش بینی شده که در هفته سه بار طبخ و توزیع می‌شود.

وی نیرو‌های دو آشپزخانه زین و دخیل را معمولا از ساعت ۳ بامداد تا ۵ بعدازظهر درگیر پخت و توزیع غذا دانست و در عین حال، روند فعالیت در این دو آشپزخانه را روان توصیف کرد.


فرشید گفت: روزانه ۲۰ دستگاه خودرو حمل غذا که در هر کدام ۱۲ هیتر برقی قرار دارد و در هر هیتر نیز غذای حدود ۵۰۰ نفر نگهداری می‌شود غذای طبخ شده در آشپزخانه‌ها را به بیش از بیست هتلی که زائران ایرانی و کارگزاران حج در مدینه مستقر هستند، منتقل می‌کنند.


وی افزود: توزیع غذای ظهر از ساعت ۱۰صبح و توزیع غذای شب از ساعت ۵ بعداز ظهر با رعایت شرایط بهداشتی انجام می‌شود.

 

فرشید در پایان تعداد نیرو‌های گروه آشپزی اعزامی به عربستان را بیش از ۳۲۰ نفر ذکر کرد و گفت: بیش از ۲۶۰ نفراز این نیرو‌ها در دو آشپزخانه ابوجدایل و الافندیه در مکه مستقر می‌شوند که به ترتیب حداکثر ۷۰ هزار و حدود ۲۰ هزار پرس غذا در هر وعده پخت خواهند کرد.


برچسب ها: غذا طبخ حجاج زائر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *