صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مشهد مقدس/اجرای ۱۰۰ گروه سرود در جشنواره شهر کرامت

۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۳۰۹۵۰
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در سطح مشهد الرضا علیه السلام نیز جشنواره شهر کرامت، جشن‌ها و مراسم رضوی، ایستگاه‌های صلواتی، ارائه خدمات اجتماعی داوطلبانه توسط مساجد، هیئات، تشکل‌های مردمی و مشارکت بیش از ۱۰ مجموعه و نهاد شهری و استانی در برپایی این مراسم پیش بینی شده است.

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: ایام دهه کرامت هر ساله ایام توسعه حریم معنوی حرم امام هشتم علیه السلام، دهه زیارت و دهه معرفت افزایی نسبت به سنت و سیره رضوی به شمار می‌رود. این ایام در آستان قدس رضوی جزو مهمترین مناسبت‌های ویژه محسوب شده و نسبت به طراحی و اجرای برنامه‌های منسجم، محوری و هماهنگ در تمامی مجموعه آستان قدس رضوی و همچنین همراه کردن دستگاه‌ها و نهاد‌های بیرون از آستان قدس رضوی تدارک ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برپایی جشن‌های شکوه رضوان با حضور میهمانان برجسته کشوری، برنامه نقش بهشت شامل نورپردازی و گل آرایی صحن و سرای رضوی و برنامه ترجمان آفتاب شامل مراسم جانمایی کتاب‌هایی جهت مطالعه در رواق‌های حرم مطهر از محوری‌ترین برنامه‌های دهه کرامت در گستره حرم مطهر رضوی است.


وی ادامه داد: در سطح مشهد الرضا علیه السلام نیز جشنواره شهر کرامت، جشن‌ها و مراسم رضوی، ایستگاه‌های صلواتی، ارائه خدمات اجتماعی داوطلبانه توسط مساجد، هیئات، تشکل‌های مردمی و مشارکت بیش از ۱۰ مجموعه و نهاد شهری و استانی در برپایی این مراسم پیش بینی شده است. در این جشنواره بیش از ۱۰۰ گروه سرود در محلات، بوستان‌ها و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی اجرای برنامه خواهند داشت.

گنابادی نژاد افزود: مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت معصومه (س) انجام شده و مجددا مراسمی برای شب میلاد امام رضا علیه السلام در قالب برنامه قرار زیارت پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ خدمت کریمانه، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای در مناطق محروم در نظر گرفته شده است که با مشارکت و حضور علما و در قالب برنامه «ردای خدمت» توزیع خواهد شد.


وی با بیان اینکه در گستره کشوری نیز برنامه زیر سایه خورشید که طی آن کاروان‌های رضوی شامل خدام و مبلغان اعزامی حرم مطهر رضوی در بیش از ۲۰۰۰ شهر و روستای کشور حاضر خواهند، برگزار می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر آن در برنامه رواق رضوی و در مکان‌های محوری استان‌ها، ایستگاه‌هایی با رویکرد خدمت و محبت به رسم امام هشتم علیه السلام در نظر گرفته شده تا ضمن ارائه خدمات داوطلبانه خادمیاران و دلدادگان امام هشتم علیه السلام به مردم، با معرفی و توزیع مناسب کتب رضوی، گامی موثر در ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام برداشته شود.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در گستره بین المللی نیز برنامه جایزه جهانی گوهرشاد در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری در ابعاد مختلف در سطح ایران و جهان نسبت به معرفی، تقدیر و تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار برگزار می‌شود. همچنین کاروان‌های رضوی در قالب برنامه زیر سایه خورشید به ۷ کشور دیگر نیز اعزام خواهند شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *