صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

افتخار بزرگ دیگری به‌نام ملت ایران رقم خورد

۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۳۰۷۰۶
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ثبت جنگل‌های هیرکانی را به‌عنوان دومین اثر طبیعی و بیست‌و‌چهارمین اثر جهانی کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو تبریک گفت.

به‌گزارش گروه جامعه ، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ثبت جنگل‌های هیرکانی را به‌عنوان دومین اثر طبیعی و بیست‌و‌چهارمین اثر جهانی کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو تبریک گفت.

در پیام تبریک

علی‌اصغر مونسان به این مناسبت آمده است:

«با تلاش پیگیرانه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و همکاری خوب سازمان‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط، دومین اثر بزرگ طبیعی ایران در چهل‌وسومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو آذربایجان در فهرست جهانی قرار گرفت و افتخار بزرگ دیگری به نام ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم خورد.

با عنایت به اهمیت، عظمت و دیرینگی این جنگل‌ها، از نخستین روز‌های تهیه این پرونده به‌نام ایران، مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تمام توش و توان خود را به‌کار بستند و خوشبختانه با تهیه یک پرونده جامع و قابل دفاع، رای مثبت اعضای کمیته میراث جهانی را جلب نمودند.

بی‌تردید این موفقیت بزرگ جایگاه و اعتبار جهانی ایران را در عرصه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری بیش از پیش ارتقا خواهد بخشید و درعین‌حال استان‌های سمنان، گلستان، گیلان، مازندران و خراسان شمالی را به‌عنوان مسیر جنگل‌های هیرکانی، به مقاصد مهم گردشگری تبدیل خواهد کرد.

هم‌زمانی این رویداد ارزنده را با دهه مبارک کرامت به فال نیک می‌گیرم و ثبت جنگل‌های هیرکانی را به‌عنوان بیست‌و‌چهارمین اثر جهانی کشورمان در فهرست یونسکو به مقام معظم رهبری، مسئولان خدوم و ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم.»

همچنین رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در توئیتر خود این افتخار بزرگ را به همه فعالان میراث فرهنگی و مردم عزیز ایران تبریک گفت. دکتر علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پیام توئیتری خود آورده است:

«تبریک به همه هموطنان و قدردانی از فعالان میراث فرهنگی داخل و خارج از کشور که همکارانم را در ثبتی مهم حمایت کردند. با تلاش ملی و بین‌المللی در گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و مجموعه ستادی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جنگل‌های هیرکانی ثبت جهانی شد.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *