صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تحقق اشتغال ۲۵۰هزار نفری در بخش اصناف/۱۰۰هزار میلیارد تومان پروژه در بخش معدن به بهره برداری می‌رسد

۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۲
کد خبر: ۵۲۷۲۶۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صنعت، معدن و تجارت  گفت:طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفت در سال گذشته ایجاد ۲۵۰هزار شغل جدید در حوزه اصناف محقق شد که این روند ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، رضا رحمانی در همایش روز ملی اصناف  اظهار کرد:طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفت در سال گذشته ایجاد ۲۵۰ هزار شغل جدید در حوزه اصناف محقق شد که این روند ادامه دارد.

وزیر صنعت افزود: سال گذشته ۱۲ درصد صدور پروانه صنفی رشد داشته است که نشان می‌دهد علی رغم رکود و مشکلات پویایی در این بخش وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال سال رونق تولید است که به عنوان راهکار و راهبرد تجربه شده است، گفت: اصناف حلقه رابط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است و نقدینگی را از مصرف کنندگان به تولید باز می‌گرداند.
 
رحمانی با بیان اینکه هر تولید دارای ۳پارامتر، مواد اولیه، نقدینگی و بازار مصرف است، تصریح کرد: بدون این سه پارامتر تولید انجام شدنی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امسال ۷ محور با ۳۶برنامه در وزارت صنعت تدوین شده است که رونق تولید و تعمیق ساخت داخل در اولویت قرار دارد.

وی تاکید کرد: اولویت در سال جاری حفظ تولید موجود و فعال سازی ظرفیت‌های خالی و واحد‌های راکد است.
رحمانی تاکید کرد: هر کالایی که در داخل امکان تولید دارد نباید وارد شود.
 
وزیر صنعت با بیان اینکه برای توسعه معدن و صنایع معدنی برنامه ویژه‌ای داریم تاکید کرد: در ماه‌های آینده ۱۰۰هزار میلیارد تومان پروژه در بخش معدن به بهره برداری می رسد.

رحمانی ادامه داد: همچنین در سالهای آینده ۳۰۰هزار میلیارد تومان در بخش معدن بهره برداری می شود.
 
وزیر صنعت با بیان اینکه ساماندهی لجستیک و زنجیره‌های تامین کشور را امسال دنبال می‌کنیم که با حوزه اصناف مرتبط است تاکید کرد: ۱۲ برنامه در حوزه بازرگانی داخلی و ۳ برنامه در حوزه صادرات داریم که انجام این برنامه‌ها باید به روز رصد شود.

رحمانی با تاکید بر اینکه راه اندازی سامانه‌های الکترونیک باعث شفاف سازی تصمیمات ما خواهد شد، گفت: ۱۰۰ قلم کالای مورد نیاز مردم در بازار را روزانه رصد می‌کنیم و به دنبال این هستیم که این امکان را در اختیار مردم نیز قرار دهیم.

وی با اشاره به نظارت افزود: اصلاح نظام‌کنترل و بازرسی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است و جزو اسناد بالادستی است.

وزیر صنعت با بیان اینکه سامانه مدیریت توزیع کالا در کشور راه اندازی می‌شود گفت: دستورالعمل‌ها و فرآیند‌های این سامانه تدوین شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *