صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

قیمت قربانی حج تمتع ۹۸ اعلام شد/ یارانه مطبوعات هدفمند می‌شود/ مقاومت و دیپلماسی دو بال سیاست خارجی ایران

۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۲۴۱۸۳
قیمت قربانی حج تمتع ۹۸ اعلام شد. یارانه مطبوعات هدفمند می‌شود، مقاومت و دیپلماسی دو بال سیاست خارجی ایران و ... گزیده‌ای از اخبار بسته فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، قیمت قربانی حج تمتع ۹۸ اعلام شد. یارانه مطبوعات هدفمند می‌شود، مقاومت و دیپلماسی دو بال سیاست خارجی ایران و ... گزیده ای از اخبار بسته فرهنگی است که در ادامه می‌خوانید.

• قیمت قربانی حج تمتع ۹۸ اعلام شد
قیمت قربانی حج تمتع ۹۸ از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شد و زائران خانه خدا از ۲۰ خرداد تا اول تیر باید نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام کنند. به گزارش فارس، سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای قیمت قربانی حج ۹۸ را اعلام کرد که بر اساس آن زائران کشورمان می‌توانند از ۲۰ خرداد تا اول تیر امسال با ورود به سامانه رزرو حج به صورت الکترونیک نسبت به پرداخت هزینه قربانی خود معادل ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) اقدام کنند. زائران حج تمتع امسال باید دربازه زمانی تعیین شده مبلغ مورد نظر را واریز کنند تا پس از تأییدیه سیستمی، فرآیند تهیه قربانی آنان نهایی شود. هزینه طرح قربانی برای زائران بر مبنای نرخ مصوب بانک توسعه اسلامی و برای حجاج همه کشور‌های اسلامی مشارکت کننده در طرح، تعیین شده است.

 

• یارانه مطبوعات هدفمند می‌شود
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه سعی دارد توزیع یارانه مطبوعات را هدفمند کند عنوان کرد که حل مساله لوایح سه‌گانه مطبوعات در اولویت اصلی کار او قرار ندارد. محمد خدادی به مهر گفت: یارانه مطبوعات که هنوز هست، اما یارانه‌ای که در قالب حق بیمه خبرنگاران به رسانه‌ها می‌دادیم شکل و ساختارش تغییر می‌کند، چون ساختار قبلیش خلاف قانون بود. الان از طریق صندوق حمایت از هنرمندان دنبال احیای آن هستیم. اما درباره یارانه باید بگویم که مطبوعات در همه جای دنیا یک سرویس خدماتی است و بخشی از هزینه‌اش را باید دستگاه‌های نیازمند به خدماتش تقبل کنند. کار رسانه تولید اطلاعات است و قرار بود یارانه مطبوعات هم در مسیر اطلاع رسانی باشد و نه یارانه به خاطر یارانه پرداخت شود. من در معاونت دنبال این هدفمندی هستم و صرفاً هر رسانه‌ای به عنوان داشتن مجوز رسانه و انتشار آن با هر محتوی دنبال گرفتن پول از محل یارانه نباشد. ما سالانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه را میان حدود سه هزار رسانه توزیع می‌کنیم. سابق بر این، این توزیع به نسبت تیراژ و نوع انتشار بود و فرمولی در معاونت برای این مساله وجود داشت. من هم نمی‌خواهم این فرمول را تغییر بدهم بلکه دنبال جهت دادن به آن هستم درحد بضاعت و امکان. معتقدم این یارانه باید خرج گردش اطلاعات در رسانه‌ها شود و نه صرف مجوز یک رسانه.

• تربیت ۲۰۰۰ حافظ قرآن با دست خالی
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) با اشاره به فعالیت شعب و مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن این مؤسسه به فارس، گفت: در این راه با مشکلات زیادی روبرو هستیم و تربیت ۲۰۰۰ حافظ قرآن با مجاهدت جوانان بیت‌الاحزان و با دست خالی محقق شده است.

 

• مادر فرمانده جانشین «جهان‌آرا» به فرزند شهیدش پیوست
کوکب طیبی، مادر سردار شهید مصدق طاهری، از مؤسسان جهاد دانشگاهی خوزستان و فرمانده سپاه خرمشهر در دوران دفاع مقدس، به فرزند شهیدش پیوست.


• آمار فروش فیلم‌ها ثبات ندارد
پخش‌کننده سینما معتقد است: روند فروش و اکران فیلم‌های امسال از نوروز ۹۸ تا امروز سینوسی است و این مساله نشان می‌دهد این فیلم‌ها نتوانستند مخاطب حداکثری را به سینما جلب کنند. امیرحسین حیدری با اشاره به آخرین وضعیت پخش فیلم زهر مار گفت: باتوجه به اینکه چند فیلم پرفروش و خوب از عید سعید فطر اکران شدند و پیش از آن نیز فیلم‌های پرفروشی همچون «سامورایی در برلین» و «تگزاس» اکران شده بودند و همچنین اکران فیلم‌هایی که از نوروز نمایش داشتند، ادامه پیدا کرده بود، ما شاهد بودیم که ترافیک در اکران بهار افزایش پیدا کرده لذا تصمیم گرفتیم علیرغم آنکه قرار بود اکران زهر مار در عید فطر آغاز شود، دو هفته نمایش این فیلم را به تاخیر بیندازیم. به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم از ۲۸ خرداد فیلم زهر مار به نمایش دربیاید و در این مدت فیلم «نبات» که یک فیلم فرهنگی خوب است به اکران خود در سرگروه ما در پردیس سینمایی زندگی ادامه دهد و با این تصمیم هم مخاطب می‌تواند فیلم‌ها را به راحتی انتخاب کند و هم فیلم‌های دیگر از دیده نشدن لطمه نمی‌بینند.


• مقاومت و دیپلماسی دو بال سیاست خارجی ایران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین پیام توئیتری خود نوشت: مقاومت و دیپلماسی دو بال سیاست خارجی کشور در برابر سیاست فشار و مذاکره دشمنان ایران است. سید عباس صالحی در این پیام آورده است: دیدار‌های این هفته در تهران ادامه این راهبرد است؛ ایران در چهارراه جغرافیایی جهان هزاران سال زیسته و خواهد زیست نه تسلیم می‌شود و نه میدان دیپلماسی را دست کم می‌گیرد. تهران در روز‌های پیش رو میزبان مقام‌های بلندپایه‌ای از اروپا تا شرق آسیاست، تا نه تنها مخاطب دیدگاه‌های جمهوری اسلامی پیرامون لزوم حفظ توافق هسته‌ای برجام و یافتن راهکار تحقق منافع اقتصادی‌اش باشد که راهکار تقویت و توسعه روابط دوجانبه را با یکدیگر در میان بگذارند. سفر سه روزه «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به ایران از ۲۲ تا ۲۴ خرداد یکی از این رویدادهاست و جمهوری اسلامی ایران چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار شاهد سفر نخست وزیر ژاپن به تهران است. هدف اصلی از سفر شینزو آبه به تهران تلاش برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن و میانجی گری میان آنان اعلام شده است.


• «سارق روح» جایگزین «کلانتر» شد
آی فیلم مجموعه تلویزیونی «سارق روح» به کارگردانی احمد معظمی را از دوشنبه ۲۰ خرداد راهی آنتن می‌کند. به گزارش برنا؛ سریال «سارق روح» با پایان نمایش مجموعه «کلانتر» از کانال فارسی این شبکه پخش می‌شود. این سریال در ژانر مهیج و معمایی به موضوع امنیت نرم و آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد. دانیال حکیمی، محمود پاک‌نیت، نگین معتضدی، علیرام نورایی و کمند امیرسلیمانی از جمله بازیگران این سریال هستند. پخش مجموعه «سارق روح» در ساعت ۲۰ هر روز و بازپخش آن در ساعت‌های ۴ صبح و ۱۲ ظهر خواهد بود.


• گلایه مندی تگزاسی‌ها
تهیه کننده فیلم سینمایی «تگزاس ۲» با انتقاد از وضعیت اکران نوشت: «سینماداران با بی مهری «تگزاس ۲» را تنها گذاشتند و این فیلم قربانی بی معرفتی شد. به گزارش برنا، ابراهیم عامریان نوشت: من قصد اکران «تگزاس ۲» در این تایم مرده اکران را نداشتم و به اصرار سینماداران و اعضای محترم شورای صنفی به علت نبودن فیلمی دیگر پذیرفتم که در ازای حمایت دوستان فیلم اکران شود، ولی متاسفانه در حالی که هنوز ۷ هفته به پایان اکران «تگزاس ۲» مانده، عده زیادی از سینماداران عزیز اکران این فیلم را ادامه نداده و سینما‌هایی هم که ادامه داده اند سانس‌های کمی در تایم‌های بد به این فیلم اختصاص داده اند. حاضریم با سانس برابر با همه فیلم‌ها رقابت کنیم و مطمئن باشید برنده این رقابت ماییم، چون «تگزاس ٢» فیلم شریف و بی آزاری برای خانواده هاست و شادی را به مخاطب هدیه می‌کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *