صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

برند‌ها به طور غیر مستقیم بر زندگی افراد تاثیر می‌گذارند

۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۲۳۹۴۶
یک جامعه شناس گفت: معضل برندبازی زمانی شروع می‌شود که یک خانواده خودش را پشت دیوار برند‌های مختلف پنهان می‌کند.

فهیمه نظری، جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به این که مارک لفظ فارسی برند است، گفت: تب برندبازی در جامعه بسیاری از جوانان و حتی بزرگسالان را نیز درگیر کرده است.

وی با اشاره به این که امروزه بسیاری از خانواده‌ها درگیر معضل برندبازی شده اند، اظهار داشت: در دهه ۱۹۸۰ موضوع برند و برندبازی در تمام جهان مطرح شد و به تدریج رواج یافت.

این جامعه شناس در خصوص نحوه رواج برندبازی در دنیا، توضیح داد: اکثر تولیدکنندگان کالا در یک مقطع زمانی وظیفه و پروسه تولید را به کشور‌های جهان سوم سپردند و خودشان در فراغت تولید مشغول به تبلیغ کالایی شدند که در کشور‌های مختلف تولید می‌شد.

وی افزود: کشور‌های توسعه یافته موضوع برندسازی و برندبازی را برای جامعه خود مشکل نمی‌دانند. چرا که تقاضا همیشه به دنبال عرضه شکل می‌گیرد.

فهیمه نظری با اشاره به این که بعد از ایام دفاع مقدس نوع پوشش در ایران دستخوش تغییر قرار گرفت، عنوان کرد: سیاست‌های واردات کشور پس از جنگ تحمیلی تغییر یافت و همین موضوع باعث شد تا بسیاری از کالا‌ها به راحتی در داخل کشور به فروش برسند.

وی با اشاره به این که برند همانند یک موجود زنده در جامعه رشد می‌کند، عنوان کرد: توسعه فضای مجازی در ایران به موضوع برندبازی دامنه بسیار وسیعی را بخشید.

این جامعه شناس اضافه کرد: برند‌های مختلف همیشه ساختاری‌هایی را به کار می‌گیرند که در نظر مخاطب به روز و جذاب باشند.

وی با اشاره به این که معضل برند محصول یک آسیب اجتماعی است، اظهار داشت: موضوع برند و توجه به برند‌های مختلف به تنهایی آسیب نیست.

فهیمه نظری با اشاره به این که مردم حاضر در جوامع حسی فقط به نماد‌ها و ظواهر اجتماعی توجه می‌کنند، تصریح کرد: جوامع شفاهی خلاف جوامع حسی همیشه با تبلیغ دهان به دهان به سمت برند‌های مختلف گرایش پیدا می‌کنند.

وی با بیان این که تقلید در جوامع هستی بسیار زیاد است، اضافه کرد: میزان مصرفِ بدون پشتوانه در جوامع حسی به شدت زیاد است.

این جامعه شناس با اشاره به اهمیت آموزش در مدیریت استفاده از برند‌های مختلف، توضیح داد: معضل برندبازی زمانی شروع می‌شود که یک خانواده خودش را پشت دیوار برند‌های مختلف پنهان می‌کند.

وی با اشاره به این که برند‌ها همیشه به طور غیر مستقیم بر زندگی افراد تاثیر می‌گذارند، عنوان کرد: برند‌های ایرانی می‌توانند با حضور فعال در فضای مجازی کالا‌های خود را با جذابیت‌های بصری بسیار بالا به مردم عرضه کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *