صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

حیات مجدد دریاچه هامون

۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴:۲۴
کد خبر: ۵۱۸۰۲۲
تصاویر تالاب بین المللی هامون در سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد. هامون یکی از تالاب‌های مهم دنیا و بزرگترین دریاچه آب شیرین در سراسر فلات ایران محسوب می‌شود که با مساحتی حدود پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع و دامنه عمقی ۱ تا ۵ متر در زمان پرآبی در منطقه سیستان واقع در ناحیه کویری و بیابانی شرق کشور قرار دارد.

به گزارش گروه فضای مجازی،تصاویر تالاب بین المللی هامون در سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد. هامون یکی از تالاب‌های مهم دنیا و بزرگترین دریاچه آب شیرین در سراسر فلات ایران محسوب می‌شود که با مساحتی حدود پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع و دامنه عمقی ۱ تا ۵ متر در زمان پرآبی در منطقه سیستان واقع در ناحیه کویری و بیابانی شرق کشور قرار دارد. در حال حاضر افزون بر ۳۰ درصد ظرفیت این دریاچه آبگیری شده است و به گفته کارشناسان و مردم محلی عمر این آب کم است. افزایش شدت گرما، تبخیر بالای ۴ متر در سال و شروع باد‌های صدبیست روزه سیستان باعث تشدید در خشک شدن در دریاچه هامون می‌شود.

 

 

منبع:ایرنا
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *