صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

تابستان ۹۸ با پخش سری جدید مسابقه تلویزیونی «چهار، سه، دو، یک»

۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷:۴۵
کد خبر: ۵۱۶۱۱۳
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
سری ششم و هفتم مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» با حضور شرکت‌کنندگان در تابستان ۹۸، تقدیم مخاطبان شبکه چهار سیما می‎شود.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در فصل جدید مسابقه تلویزیونی «چهار، سه، دو، یک» که ضبط آن از ۵ اردیبهشت، آغاز شده است، شرکت‌کنندگان در گروه‌های چهارنفره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته حسین مروی، طراح و تهیه‌کننده مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک»، سری جدید این مسابقه به شکل تخصصی‌تری تهیه شده و شرکت‎کنندگان از طریق یک فراخوان تلویزیونی که از شبکه چهار سیما در حال پخش است، رزومه خود را برای ما ارسال می‎کنند و ما از طریق یک مصاحبه تلفنی افراد مستعد را به مسابقه دعوت می‌کنیم.

وی درباره تغییرات اعمال شده در فصل جدید مسابقه «چهار، سه، دو، یک» بیان کرد: ضبط فصل ششم و هفته مسابقه در ۸۴ قسمت ۶۰ دقیقه‎ای از ۵ اردیبهشت ماه آغاز شده و شرکت‌کنندگان به شکل تخصصی‌تری در زمینه‌ هنر‌های نمایشی در گروه‌های چهار نفره با یکدیگر رقابت می‌کنند.

طراح و تهیه‌کننده مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک»، در خصوص ساختار مسابقه و مراحل آن گفت: ساختار کلی برنامه همچون گذشته است و شرکت‎کنندگان در سه مرحله مقدماتی نیمه نهایی و نهایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: در واقع از هر فصل برنامه که ۴۲ قسمت است ۳۲ قسمت شامل بخش مقدماتی، ۸ قسمت نیمه نهایی و ۲ قسمت فینال برنامه را تشکیل می‎دهد.

مروی تصریح کرد: هر قسمت از برنامه از بخش‎های مختلفی به این شرح تشکیل شده است: در بخش «تدوین» سکانسی از فیلم به نمایش در می‌آید و سپس پلان‌ها به هم می‎ریزد و شرکت‎کنندگان باید علاوه بر تشخیص تعداد نما‌ها پلان‌ها را از ابتدا چیده و تدوین کنند.

وی افزود: در بخش «خلاقیت داستانی» مقدمه‎ای از یک قصه خوانده می‌شود و شرکت‎کنندگان طبق آن مقدمه، باید یک داستان کوتاه بنویسند و در برنامه بخوانند.

طراح و تهیه‌کننده مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» تاکید کرد: در آیتم «اجرایی» مسابقه، شرکت‌کنندگان باید به انتخاب خود یک تست بازیگری، پانتومیم، نمایش‌نامه خوانی و مجریگری اجرا کنند.

وی گفت: در بخش «تحلیل فیلم» که  علاوه بر پخش سکانس‎هایی از فیلم‎های ایران و جهان، انیمیشن کوتاه و فیلم کوتاه صدثانیه‎ای، به این بخش اضافه شده است که در برنامه پخش می‌شود و شرکت‎کنندگان باید تحلیل خود را از فیلم ارائه دهند.

مروی ادامه داد: همچنین در بخش «آزاد» شرکت‎کنندگان به انتخاب خودشان می‎توانند یک آیتم در حوزه هنر‌های نمایشی و یا استندآپ در برنامه اجرا کنند.

وی درخصوص اجرای مسابقه و نحوه داوری گفت: اجرای فصل جدید مسابقه را همچون گذشته جواد مولانیا برعهده دارد و یک گروه سه نفره داوری شامل کارگردان، منتقد، بازیگر و استاد دانشگاه رقابت شرکت‌کنندگان را قضاوت می‎کند.

طراح و تهیه‌کننده مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک»، به اسامی داوران اشاره کرد و اظهار کرد: از میان کارگردانان مسعود آب پرور، فرزاد موتمن، امیرشهاب رضویان، ابوالفضل جلیلی، مرجان اشرفی‎زاده، سیروس حسن‎پور و صادق کرمیار، از میان بازیگران، شهره لرستانی، سیما تیرانداز، نسرین نصرتی، کیهان ملکی، میکائیل شهرستانی و پرستو گلستانی، از اساتید دانشگاه محمد شهبا، مهرداد رایانی مخصوص، امیرحسن ندایی، حمید دهقان پور و سهیلا نجم و از میان منتقدان شهرام خرازی‌ها و عزیزالله حاجی مشهدی در برنامه حضور دارند و تا پایان تصویربرداری مسابقه چهره‌های داوری جدید دیگری نیز به مسابقه اضافه خواهند شد.

وی درخصوص تغییرات اعمال شده در فصل جدید مسابقه بیان کرد: در سری ششم و هفتم مسابقه از مرحله نیمه نهایی مخاطبان ما می‎توانند شرکت‎کنندگان را داوری کنند و با ارسال رای‌های خود به ما کمک کنند تا در پایان برنامه در کنار نظرات تخصصی داوران، نظرات مردمی را نیز مشاهده کنیم.

مروی ادامه داد: دکور فصل‎های جدید برنامه در یک فضای بزرگتری طراحی شده است و سعی کردیم با اضافه کردن المان‌های بصری بیشتر فضای رقابتی مسابقه را جذاب‎تر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین علاقه‎مندانی که هنوز موفق به ثبت‎نام در این مسابقه سینمایی نشده‎اند تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند تا از طریق شماره‌های اعلام شده در فراخوان تلویزیونی در این مسابقه شرکت کنند.

مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیماست که از تابستان ۹۸ پخش آن آغاز می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *