صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

پیشنهادات تامین اعتبار بازسازی بنگاه‌های اقتصادی مناطق آسیب‌دیده باید سریع در اختیار دولت قرار گیرد

۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۰۹
کد خبر: ۵۱۶۰۶۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
دبیر کمیته حمایت از تولید و اشتغال قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده گفت: متن پیشنهادی متضمن تامین اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز بازسازی بنگاه‌های اقتصادی مناطق آسیب دیده باید در اسرع وقت نهایی و از طریق قرارگاه در اختیار هیئت دولت قرار گیرد.
گروه سیاسی ؛ بابک دین پرست در سومین جلسه کمیته حمایت از تولید واشتغال قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده بر ضرورت تسریع در جمع‌بندی میزان خسارات وارده بر بخش‌های مختلف اقتصادی، تاکید کرد.
 
وی افزود: متن پیشنهادی متضمن تامین اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز بازسازی بنگاه‌های اقتصادی مناطق آسیب دیده باید در اسرع وقت نهایی و از طریق قرارگاه در اختیار هیئت  دولت قرار گیرد.
 
سومین جلسه کمیته حمایت از تولید و اشتغال، به منظور پیگیری مصوبات قبلی، برآورد و تعیین میزان خسارات وارده به بخش‌های مختلف اقتصادی و ارایه راهکار‌های اجرایی جهت تامین منابع اعتباری برای جبران خسارات ناشی از سیل اخیر و احصا فرصت‌های شغلی از دست رفته، به ریاست بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار ورفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق کارآفرینی، بانک مرکزی، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان امورمالیاتی برگزار شد.

در این جلسه پیشنهادات وزارت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در راستای برآورد میزان خسارات وارده به بخش اقتصادی مربوطه، نحوه تامین و تخصیص منابع اعتباری، مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

همچنین نیاز اعتباری بخش‌های اقتصادی برای تصویب در هیئت وزیران مشخص و مقرر گردید برای سیر مراحل، در اختیار کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع قرارگاه قرارگیرد تا پس از جمعبندی برای مرجع ذی ربط ارسال شد.

 با توجه به اعلام آمادگی سازمان بسیج مستضعفین درخصوص همکاری برای تسریع در بازسازی حوزه‌های صنعتی و کشاورزی، مقرر شد جلسه‌ای بین این سازمان و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برگزار و تفاهم نامه فی مابین تنظیم و نسخه‌ای نیز برای وزارت کشور ارسال شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *