صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تشکیل شعبه‌های رسیدگی به حقوق اطفال اقدامی موثر در جهت رعایت حقوق کودکان است

۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶:۱۰
کد خبر: ۵۱۴۵۳۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
حبیبی گفت: تشکیل شعبه‌های رسیدگی به حقوق اطفال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور قضات مرتبط و تشکیل مرکز مهر خانواده در استان از جمله اقدام‌های موثر در تحقق رعایت حقوق کودکان است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، محمدرضا حبیبی در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در یزد، تاکید کرد: کودکان و نوجوانان امروز زنان و مردان فردای جامعه بشری هستند و داشتن جامعه عاری از جرم یا کم جرم با تربیت صحیح این قشر و آنهم در سایه دفاع از حقوق آن‌ها امکان پذیر است. در آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به این مهم توجه ویژه شده است.


رییس کل دادگستری یزد تصریح کرد: با توجه به الحاق ایران به کنوانسیون حقوق کودک و متعاقباً تعیین وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی این کنوانسیون و تصویب آیین نامه اجرایی و تشکیل کارگروه‌های کارشناسی متعدد و کنفرانس‌های تخصصی در استان ها‌ی مختلف با همکاری دفتر یونیسف در ایران بیانگر عزم جدی جمهوری اسلامی بر همکاری با یونیسف در این راستا است.


حبیبی افزود: تشکیل شعبه‌های رسیدگی به حقوق اطفال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور قضات مرتبط و تشکیل مرکز مهر خانواده در استان از جمله اقدام‌های موثر در تحقق رعایت حقوق کودکان است.


شایان ذکر است خشونت علیه کودکان و نوجوانان، معاضدت حقوقی و کودکان، حمایت از کودکان کار و خیابانی و حقوق کودک در فرایند دادرسی عادلانه از محور‌های کنفرانس تخصصی حقوق کودک در یزد است که به همت معاونت حقوق بشر و وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *