صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

ضربات مهلک به مزدوران سعودی در جنوب استان نجران عربستان؛ دفع حملات در منطقه نظامی الشبکه

۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸:۴۶
کد خبر: ۵۱۰۴۸۳
ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور چند ملیتی رژیم سعودی حملاتی را علیه مواضع تحت سیطره نیرو‌های یمنی در جنوب استان نجران عربستان انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل ، به گفته منابع میدانی، نیرو‌های مزدور سعودی با پشتیبانی جنگنده‌های عربستانی مواضع رزمندگان یمنی را در منطقه نظامی «الشبکه» هدف قرار دادند، اما با مقاومت روبه رو شدند و نتوانستند در این محور پیشروی کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با میزان به جزئیات درگیری‌ها در این محور اشاره کرد و افزود: رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته در نهایت مزدوران سعودی را در این محور عقب راندند و حملات را به طور کامل دفع کردند.

نیرو‌های یمنی در جریان این عملیات موفق شدند تجهیزات نظامی قابل توجه‌ای را به غنیمت بگیرند و چند خودروی نظامی مزدوران سعودی را هم منهدم کنند؛ شماری از نیرو‌های مزدور در درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

به گزارش میزان، نیرو‌های یگان تک تیرانداز یمنی در جریان یک عملیات دقیق در منطقه «مربع الحماد» در جنوب استان نجران توانستند ۳ تن از نظامیان عربستانی را در کمین گرفتار کنند و به هلاکت برسانند.

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان توپخانه نیرو‌های یمنی نیز پس از دریافت اطلاعات دقیق، تجمع و مواضع مزدوران سعودی را در منطقه رقابه مراش هدف قرار دادند و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند.

رزمندگان یمنی درصدد هستند با افزایش نفوذ در جنوب استان نجران عربستان، فشار را بر مقامات سعودی بیشتر کنند و مزدوران را در مناطق اشغالی شمال شرق استان صعده یمن (مهم‌ترین پایگاه انصارالله) مجبور به عقب نشینی کنند.

به گزارش میزان، استان نجران در جنوب عربستان واقع شده و با استان‌های الجوف و صعده یمن هم مرز است و اصلی‌ترین مناطق کمک رسانی به مزدوران سعودی در مناطق اشغالی شمال یمن به شمار می‌آید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *