صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

عمر زنان بیش از مردان/ تاثیر درآمد در میزان نرخ امید به زندگی جوامع

۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹:۰۶
کد خبر: ۵۰۷۳۹۵
نحوه نگرش مردان و زنان به مراقبت‌های سلامت متفاوت است، به گونه‌ای که مردان کمتر از زنان در رویارویی با یک بیماری مشابه، درصدد دریافت مراقبت‌های سلامت قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، در کشور‌های دارای اپیدمی HIV، مردان کمتر از زنان درصدد انجام آزمایش HIV برمی آیند، احتمالا دسترسی کمتری به درمان ضدویروسی دارند و بیش از زنان به دلیل بیماری‌های مرتبط با ایدز می‌میرند.

به گزارش گروه فضای مجازی ، سازمان بهداشت جهانی در گزارش اخیر خود اعلام کرد که چرا زن در هر جای دنیا، بخصوص در کشور‌های ثروتمند، عمر طولانی تری نسبت به مردان دارند.
این گزارش نشان می‌دهد نحوه نگرش مردان و زنان به مراقبت‌های سلامت متفاوت است، به گونه‌ای که مردان کمتر از زنان در رویارویی با یک بیماری مشابه، درصدد دریافت مراقبت‌های سلامت قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، در کشور‌های دارای اپیدمی HIV، مردان کمتر از زنان درصدد انجام آزمایش HIV برمی آیند، احتمالا دسترسی کمتری به درمان ضدویروسی دارند و بیش از زنان به دلیل بیماری‌های مرتبط با ایدز می‌میرند.

همچنین، نرخ امیدبه زندگی همچنان قویا تحت تاثیر درآمد است. در کشور‌های با درآمد کم، نرخ امید به زندگی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶، ۱۸.۱ سال کمتر از کشور‌های پردرآمد بوده است.

در کشور‌های کم درآمد، که ارائه خدمات هم ضعیف‌تر است، یک زن از ۴۱ زن در زمان مادرشدن جانش را از دست می‌دهد، درحالی که این رقم در کشور‌های پردرآمد، یک نفر به ازای هر ۳۳۰۰ زن است. در بیش از ۹۰ درصد کشور‌های کم درآمد، به ازای هر هزار نفر، کمتر از ۴ پرسنل پرستاری و مامایی وجود دارد.

در این گزارش همچنین بر تفاوت علل مرگ بین مردان و زنان هم اشاره شده است. از بین ۴۰ علت مرگ، ۳۳ علت در کاهش طول عمر مردان نسبت به زنان نقش بیشتری دارد. در سال ۲۰۱۶، احتمال مرگ به دلیل بیماری غیرمسری قبل از سن ۷۰ سال در مردان نسبت به زنان ۴۴ درصد بیشتر است.

از سوی دیگر در سال ۲۰۱۶، نرخ مرگ و میر جهانی ناشی از خودکشی در مردان ۷۵ درصد بیش از زنان بود. نرخ مرگ ناشی از تصادفات جاده‌ای در مردان در مقایسه با زنان حدود دو برابر بیشتر بوده و نرخ مرگ و میر ناشی از قتل در مردان چهار برابر زنان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *