صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

پیشی گرفتن گانتز از نتانیاهو؛ لیکود در آستانه شکست در انتخابات پارلمانی

۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲:۰۵
کد خبر: ۵۰۷۱۲۱
در آخرین مهلت نظرسنجی انتخاباتی در رژیم صهیونیستی، روزنامه یدیعوت آحارانوت نظرسنجی منتشر کرده که از پیشی گرفتن بنی گانتز از بنیامین نتانیاهو حکایت دارد.
به گزارش گروه بین الملل ، در آخرین نظرسنجی انجام شده در رابطه با انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در جایگاهی پس از رقیب اصلی خود قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، نتانیاهو که برای ادامه حیات سیاسی خود در این دور از انتخابات باید با «بنی گانتز» رقابت کند، یک هفته مانده به برگزاری انتخابات همچنان در رده بعد از گانتز قرار دارد و به نظر می‌رسد اتهامات پرداخت رشوه و تقلب آینده سیاسی او را تحت الشعاع قرار دهد.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» روز جمعه و در آخرین مهلت نظرسنجی در مورد نتایج انتخابات، نتایج نظرسنجی را اعلام کرد که براساس آن حزب آبی و سفید به ریاست گانتز رئیس ستاد مشترک پیشین رژیم صهیونیستی ۳۰ کرسی کنست را از آن خود خواهد کرد. این درحالی است که نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، در بهترین حالت ۲۶ کرسی کسب می‌کند.

نتانیاهو روز پنجشنبه یک روز پیش از پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی، به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: "احزاب چپ و راست رقابت تنگاتنگی خواهند داشت".

گانتز هم روز جمعه در جمع هواداران خود اعلام کرد که آن‌ها "در چند متری پیروزی هستند و روز سه شنبه خواهید دید که همه چیز تغییر خواهد کرد. "

در جریان کارزار انتخاباتی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا از رقیبش به عنوان فرد چپگرای ضعیفی یاد کند که امنیت رژیم صهیونیستی را با دادن امتیازات زیاد به فلسطینیان به مخاطره می‌اندازد. او همچنین رابطه خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و نیز انتقال سفارت این کشور قدس را برجسته کرد. به نظر می‌رسد به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان از سوی دولت آمریکا نیز ترفندی انتخاباتی در حمایت از نتانیاهو بوده باشد.

گانتز نیز در مقابل بر تحقیقات پرونده فساد نتانیاهو متمرکز بود.

انتخابات پارلمانی (کنست) رژیم صهیونیستی سه شنبه هفته جاری ۹ آوریل (۲۰ فروردین) برای کسب ۱۲۰ کرسی توسط ۴۰ حزب برگزار خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *