صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

ورود نیرو‌های چینی به ونزوئلا/ کاراکاس به دنبال لغو مصونیت سیاسی گوایدو/ اظهارات مداخله جویانه پمپئو در مورد ونزوئلا

۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶:۴۷
کد خبر: ۵۰۶۵۶۴
المصدر از ورود گروهی صد نفره از سربازان چینی به کاراکاس در چارچوب برنامه همکاری پکن و کاراکاس خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل ، یک گروه از سربازان چینی در روز‌های اخیر در چارچوب بخشی از برنامه همکاری پکن و کاراکاس وارد ونزوئلا شدند.

به گزارش المصدر، بیش از ۱۲۰ سرباز ارتش آزادیبخش چین وارد جزیره «مارگاریتا» ونزوئلا شدند تا کمک‌های انسانی و نظامی را به نیرو‌های دولتی این کشور ارائه کنند.

ورود نیرو‌های چینی به ونزوئلا تنها چند روز پس از انتشار خبر استقرار نیرو‌های روسی در این کشور با هدف ایجاد تاسیسات آموزش هلی‌کوپتر به ارتش ونزوئلا صورت گرفت.
 
حضور نیرو‌های ارتش روسیه در ونزوئلا با انتقادات شدیدی از سوی دولت و اعضای کنگره آمریکا مواجه شد. این در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با همتای اسپانیایی خود در مورد براندازی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پمپئو در دیدار با «جوزف بورل» وزیر خارجه اسپانیا در مورد جانشینی مادورو و همکاری ناتو در این زمینه گفتگو کرد.

جوزف بورل پیشتر با رد پیشنهاد «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا به اتحادیه اروپا مبنی بر به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» سرکرده مخالفان ونزوئلا، اعلام کرده بود "اتحادیه اروپا هیچ اختیاری در به رسمیت شناختن یا نشناختن کسی ندارد. "

در حالی که دولت آمریکا با به رسمیت شناختن گوآیدو سرکرده مخالفان ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهوری موقت این کشور، به طور آشکار خواستار کناره‌گیری نیکلاس مادورو از قدرت شده، می توان از اقدام چین و روسیه به عنوان تلاشی جدی برای مقابله با مداخله واشنگتن در امور ونزوئلا یاد کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد ونزوئلا به دنبال لغو مصونیت سیاسی گوایدو است.

براساس این گزارش، قاضی دادگاه عالی ونزوئلا درصدد است مصونیت و عدم محدودیت فعالیت سیاسی خوان گوایدو را به اتهام نقض قوانین کشور و تلاش برای سقوط دولت مادورو لغو نماید.

تنش‌ها در ونزوئلا در پی به رسمیت شناختن گوایدو از سوی آمریکا و تهدید کاراکاس به مداخله نظامی تشدید شده است.  


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *