صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

«آمریکا در لابیرنت» کتابی برای آشنایی با عملکرد آمریکا در روند صلح خاورمیانه

۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴:۰۱
کد خبر: ۵۰۴۴۴۰
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
«آمریکا در لابیرنت» عنوان کتابی از ویلیام بی. کوآنت است که خواندنش برای آشنایی با کارنامه دولت آمریکا در روند صلح خاورمیانه خالی از لطف نیست.

به گزارش گروه فرهنگی ، «آمریکا در لابیرنت» اثری از ویلیام بی. کوآنت است که با ترجمه حمید گله‌داری و پرویز قاسمی به روند صلح اسرائیل و فلسطین پرداخته و عملکرد دولت آمریکا در  صلح خاورمیانه را بررسی می‌کند.

در حقیقت کتاب «آمریکا در لابیرنت» با طرح روند صلح اسرائیل و فلسطین و تأثیر دولت آمریکا، سعی دارد تا با مرور بر عملکرد دولت قبلی آمریکا -یعنی بیل کلینتون و جورج بوش پسر- به نقد و بررسی روند گفتگو‌ها و معاهده‌های صلح و نقش تأثیرگذار آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی بپردازد.

روند صلح اعراب ـ اسراییل كه امروزه نیز جزء موضوعات مهم معاصر تلقی می‌شود با جنگ شش‌ روزه در سال 1967 كلید خورد. تا آن زمان، جنگ بین اعراب و رژیم صهیونیستی تقریبا موضوعی غیرقابل حل بود كه نه در مسیر حل و فصل حركت می‌كرد و نه در قالب جنگ ادامه می‌یافت. از اوایل دهه نود، واشنگتن سعی كرد در نقش یك میانجی صلح ظاهر شود تا بتواند منافع استراتژیك خود را در خاورمیانه تضمین كند.

این کتاب از منظر یک منتقد غربی به بازگویی هم سویی دولت آمریکا با سیاست‌های اشغالگرانه اسرائیل، قدرت و نفوذ لابی رژیم صهیونیستی در روند تصمیم‌گیری سیاست‌مداران آمریکا، مخدوش‌شدن تصویر یکپارچگی قدرت در رژیم صهیونیستی و آمریکا و وجود شکاف و معضلات داخلی این دولت‌ها پرداخته است.

لازم به ذکر است، «آمریکا در لابیرنت» در قالب ۱۹۲ صفحه و شمارگان ۲۲۰۰ نسخه از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *