صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

برخی مدارس تخریبی خصوصی محلی برای خواب معتادان شده‌اند/ آماری از این مدارس نداریم

۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۱۵
کد خبر: ۵۰۳۳۵
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل نوسازی مدارس تهران در پاسخ به اینکه چرا برخی مدارسی تخریبی به محل اسکان و جای خواب معتادان تبدیل شده است؟ گفت: هیچ کدام از مدارس دولتی تخریبی در کشور تبدیل به محل خواب معتادان نشده است و مکان هایی که چنین شرایطی دارند همگی مالک خصوص داشته، اگر هم دولتی و استیجاری بوده اند از این وزارتخانه تحویل گرفته شده اند.
داریوش ورناصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان در پاسخ به این سئوال که چرا برخی مدارسی تخریبی به محل اسکان و جای خواب معتادان تبدیل شده است، آیا آموزش و پرورش نظارتی روی ساماندهی چنین مدارسی و ممانعت از حضور این افراد در آنها ندارد؟ اظهار کرد: هیچ کدام از مدارس دولتی تخریبی در کشور تبدیل به محل خواب معتادان نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: در واقع مدرسه دولتی در سطح شهر تهران نداریم که تخریب شده باشد و در حال حاضر جای خواب معتادان باشد.

مدیر کل نوسازی مدارس تهران با بیان این مطلب که مدارسی که امروز جای خواب و اسکان معتادان شده است، مدارس خصوصی یا مراکز آموزشی هستند که در شرایط سپری کردن بوروکراسی اداری مربوط به انحصار ورثه قرار دارند،  تصریح کرد: این فضاها به بخش خصوصی تعلق داشته و مالک شخصی دارند. اگر هم در گذشته به عنوان مدرسه دولتی فعالیت می کردند، استیجاری بوده و از آموزش و پرورش پس گرفته شده اند و بنابراین ساماندهی آنها جزء تعهدات آموزش و پرورش نیست.

ورناصری با اشاره به اینکه این نوع املاک هیچ ارتباطی به وزارت آموزش و پرورش ندارد، مطرح کرد: شهرداری تنها با مالک خصوصی در ارتباط است.

وی با تاکید بر این که وزارت آموزش و پرورش نمی تواند هیچ نقشی در سامان دهی چنین املاکی داشته باشد، بیان کرد: آماری از تعداد مدارس خصوصی که تخریب شده اند در آموزش و پرورش موجود نیست زیرا که این وزارتخانه مسئولیتی در قبال ساماندهی این مدارس ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *