صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

روایت سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از استعفای ظریف

۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹:۰۸
کد خبر: ۴۹۷۶۳۸
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عصر روز گذشته با آقای ظریف دیدار و گفت‌وگوی مفصلی داشتم، متاسفانه برخی ناهماهنگی‌ها تاثیر منفی در پیگیری امور می‌گذارد، همچنان که خود ایشان هم شب گذشته واکنش کوتاهی داشت و از این ناهماهنگی‌ها ناراحت و نگران است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، علی نجفی‌خوشرودی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای محمدجواد ظریف، در جمع خبرنگاران گفت: عصر روز گذشته با آقای ظریف دیدار و گفت‌وگوی مفصلی داشتم، متاسفانه برخی ناهماهنگی‌ها تاثیر منفی در پیگیری امور می‌گذارد، همچنان که خود ایشان هم شب گذشته واکنش کوتاهی داشت و از این ناهماهنگی‌ها ناراحت و نگران است. 
 
وی افزود: با توجه به حمایت‌های شخص مقام معظم رهبری از فعالیت‌های وزیر امور خارجه بنده شخصا امیدوارم استعفای ظریف مورد پذیرش قرار نگیرد و ایشان همچنان بتوانند در این مسئولیت ادامه فعالیت دهد.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد :با توجه به بازتاب گسترده خبر استعفای وزیر امور خارجه مقداری شرایط سخت شده اما با توجه به مسائل و مشکلات داخلی و بین‌المللی و بحث فشارهای امریکا و تحریم‌ها بنده تاکید می‌کنم که ما بیش از هر زمانی دیگری به همبستگی و همگرایی در داخل  نیاز داریم و باید از هم حمایت کنیم .
 
نجفی خوشرودی تصریح کرد: به فرض پذیرش استعفای ظریف این به معنای پایان تعامل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیست و نباید باشد. ایران همیشه برای همکاری با کشورهای مختلف در چارچوب احترام متقابل و منافع و امنیت ملی خودش تاکید کرده و امیدواریم مسیر تعاملی ایران با کشورهای مختلف با قدرت و استحکام دنبال شود.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیات خارجی مجلس با بیان این که فعلا رئیس دفتر رئیس جمهور این موضوع را تکذیب کرده است، گفت: تفسیر‌های عجیب و غریب از این استعفا نکنیم، ممکن است گمانه زنی‌های زیادی در محافل سیاسی باشد، ولی ما یک سیاست خارجی داریم و این تحت نظر رهبری از سوی دستگاه دیپلماسی دنبال می‌شود و ساختار‌های مختلف تصمیم سازی در کشور به اجرا و پیشبرد سیاست خارجی کمک می‌کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *