صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

جشنواره ۱۰۰ فیلم سرمایه گذاری روی آینده سینماست

۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵:۰۲
کد خبر: ۴۹۶۵۷۴
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
پرویز پورحسینی: حمایت از فیلمسازان ۱۰۰ ثانیه‌ای نوعی سرمایه گذاری بر روی آینده سینماست.

پرویز پورحسینی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با عنوان کرد: من همیشه در فیلم‌های کوتاه جوان‌های تازه کار با کمال میل بازی می‌کنم تا بتوانم از این طریق به جوان‌های با استعدادی که می‌خواهند خودشان را محک بزنند و راهشان را پیدا کنند کمک کنم.

وی افزود: سینمای کوتاه در ایران استعداد‌ها و گنج‌های نهفته زیادی دارد که جشنواره‌هایی مثل «فیلم ۱۰۰» گنجینه‌ها را دریافتند و به این ضرورت پی بردند و در واقع دارند روی آینده فرهنگی این شکل از سینما سرمایه گذاری می‌کنند. نوعی سرمایه گذاری بلند مدت که ممکن است سالیان سال طول بکشد تا میوه بدهد.

پورحسینی معتقد است: جشنواره فیلم ۱۰۰ عالی است، اما کافی نیست. برگزاری این جشنواره‌ها برای جامعه بار فرهنگی دارد و هرچه در این حوزه هزینه کنیم، کم است؛ و نیاز به هزینه‌گذاری‌های بیشتری در این بخش داریم.

وی درباره موضوع اخلاق و قدرت تاثیرگذاری این جشنواره با این مدیوم نیز به ما گفت: اگر به دنبال ترویج اخلاق خوب در جامعه هستیم باید زبان فیلم کوتاه را دریابیم که بهترین ابزار است. تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها یکی از اهداف مهمی است که در جامعه ما توسط همه رسانه‌ها دنبال می‌شود و اخلاق بهترین نقش را در رسیدن به این هدف دارد.

وی از دیگر اهمیت‌های این جشنواره را حضور جوان‌های تازه نفس و خلاق دانست و متذکر شد: ایده‌های بکر و نو، اگرچه انتزاعی‌اند و قابل رویت نیستند، اما دست کمی از اختراعات ماشینی بشر ندارند و ما باید در چنین جشنواره‌هایی تا جایی که می‌توانیم فیلمساز خلاق تربیت و پرورش دهیم و به جامعه تحویل دهیم.

وی درباره مشکل سرمایه‌گذاری در این حوزه ابراز نگرانی کرد و گفت: مسئولان باید با حمایت از این هنرمندان بستر خلق بهترین و کیفی‌ترین آثار را فراهم کنند. متأسفانه با وجود استعداد‌ها و توانایی‌های بالای جوانان تازه کار، اعتباری برای حمایت از آن‌ها در مملکت ما وجود ندارد و همین امر موجب شده که آن‌ها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی زندگی کنند.

پورحسینی در پایان تاکید کرد: اهمیت سرمایه‌گذاری در فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای هر سال بیش از سال قبل احساس می‌شود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که آینده این عرصه نیز به سرنوشت امروز تئاتر و برخی هنر‌های تجسمی ما دچار نگردد.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی طی روز‌های ۸ تا ۱۰ اسفندماه سالجاری در پردیس سینمایی آزادی_ تهران برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *