صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

نقض حقوق بشر و جنگ افروزی امارات زیر چتر حمایت‌های واشنگتن

۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۹۶۳۸۲
امارات اصلی‌ترین متحد عربستان در جنگ وحشیانه علیه یمن که غیرنظامیان این کشور را هدف قرار داده، زیر چتر حمایتی واشنگتن و در سایه جنایات عربستان همچنان به نقض گسترده حقوق بشر و بی ثبات سازی منطقه ادامه می‌دهد.
به گزارش گروه بین الملل ، در حالی که عربستان به دلیل قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی و حملاتش علیه یمن با اولویت حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی مورد انتقاد و تحریم قرار گرفت، بزرگترین متحد ریاض در خلیج فارس توانست در سایه جنایات عربستان خود را از انتقادات حفظ کرده و به جنگ افروزی و نقض حقوق بشر در سکوت مجامع بین المللی ادامه دهد.

امارات اصلی‌ترین متحد عربستان در حمله به یمن در سال ۲۰۱۵ که همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی نزدیکی با آمریکا دارد، مبالغ هنگفتی را برای ارائه تصویری مثبت و صرفا تجاری از کشور خود هزینه کرده است. تلاش‎های امارات برای ایجاد تصویر کشوری امن برای سرمایه گذاری اگرچه با دقت و ظرافت انجام شده، اما قادر به پنهان کردن گستره وسیع فعالیت‌های جنگ افروزانه و ضد حقوق بشری ابوظبی نبوده اند.
 
 
 
شراکت و همکاری با عربستان در جنگ وحشیانه علیه یمن که به طور مستقیم صلح و ثبات غرب آسیا را هدف قرار داده، مهم‌ترین اقدامی است که امارات علیرغم دست یازیدن به آن تاکنون از سوی مجامع بین المللی مورد پرسش قرار نگرفته است. مداخله عربستان و امارات در امور داخلی یمن در حدود ۴ سال گذشته از یک سو موجب رنج فراوانی برای مردم یمن شده و از سوی دیگر فضا را برای رشد و گسترش القاعده در منطقه فراهم کرده است.
 
 
مرکز سیاست بین المللی واشنگتن در گزارش جدیدی اعلام کرده است که آمریکا در دهه گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار تسلیحات به امارات پیشنهاد داده، ضمن این که ۵۰۰۰ نظامی اماراتی را نیز آموزش داده است. عمده این آموزش‌ها در جنگ امارات و عربستان علیه یمن به کار گرفته شده است؛ جایی که امارات به دلیل دارا بودن منابع مالی هنگفت خود اقدام به آموزش، تامین مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها کرد.
 
 

گزارش‌های اخیر سازمان ملل و سی. ان. ان نشان می‌دهد که امارات کاملا بی پروا مهمات، وسایل نقلیه زرهی، موشک‌های ضد تانک و سایر تسلیحات آمریکایی را به تروریست‌های حاضر در یمن انتقال داده است. در حالی که این انتقال تسلیحات براساس قوانین خود آمریکا ممنوع بوده و علیرغم اطلاع مقامات آمریکایی از این موضوع، کنگره و وزارت خارجه نسبت به پیگیری این موضوع بی توجه هستند.
 

نقض حقوق بشر در امارات از دیگر مواردی است که علیرغم تلاش سازمان‌های حقوق بشری همچنان از دید جامعه بین الملل دور مانده است. اقدامات شنیع امارات در شکنجه مردم مناطق درگیر در یمن همچنان ادامه دارد. دیلی بیست در گزارشی که به این موضوع پرداخته ضمن گفت‎وگو با قربانیان تایید کرد که این اقدامات وحشیانه همچنان زیر نظر پرسنل نظامی آمریکا ادامه دارد. در خوشبینانه‌ترین حالت باید گفت در پی انتشار این مطلب، وزارت دفاع آمریکا از ماجرا مطلع شده است اما همچنان از انجام تحقیقات در این زمینه خودداری کرده است.
 

نقض حقوق بشر در امارات محدود به موارد فوق نمی‌شود؛ بلکه همکاری امارات با کارمندان پیشین اطلاعاتی آمریکا برای توسعه قابلیت های سایبری دفاعی و تهاجمی سبب شده تا این پادشاهی نه تنها توانایی نظارت بر شهروندان خود بلکه بر روزنامه نگاران، منتقدان و فعالان حوزه‌های مختلف در سایر کشور‌ها را نیز ممکن سازد.

در واقع امارات همچنان در سایه حمایت‌های واشنگتن، جنایات گسترده و بی پایان عربستان و تبلیغات پر هزینه خود برای ارائه چهره‌ای متفاوت همچنان به اقدامات بی ثبات کننده و ناقض حقوق بشری خود در منطقه ادامه می‌دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *