صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

آخرین تحولات میدانی استان البیضاء یمن؛ خسارت‌های سنگین به مزدوران ائتلاف در مناطق راهبردی «قانیه، فضحه، قیفه و الاجردی»

۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۹۶۳۱۲
جدیدترین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال استان البیضاء یمن حاکیست، نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، عملیات غافلگیرانه جدیدی را علیه نیرو‌های مزدور ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی انجام دادند.

به گزارش میزان، جدیدترین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال استان البیضاء یمن حاکیست، نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، عملیات غافلگیرانه جدیدی را علیه نیرو‌های مزدور ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی در جریان این عملیات گسترده، مواضع نیرو‌های مزدور ائتلاف را به شدت در محور «قانیه» هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کردند.

به گفته منابع میدانی، ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ نیرو‌های یمنی تعدادی از خودرو‌ها و تجهیزات نظامی نیرو‌های مزدور ائتلاف را در این محور منهدم کردند.

نیرو‌های یمنی عملیات گسترده‌ای را در منطقه «فضحه» در بخش ناطع در شمال استان البیضاء انجام دادند و در گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران را در این محور درهم بشکنند.

نیرو‌های ارتش و مقاومت انصارالله پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته توانستند چند ایستگاه دفاعی را به کنترل خود دربیاورند و شماری از مزدوران از جمله ۲ فرمانده میدانی بنام‌های احمد سیف بحیبح و عبدالله ابوعشه را به هلاکت برسانند.

نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن درصدد هستند با پاکسازی کامل بخش‌های «ناطع و قانیه»، امنیت را در کمربند شمالی و شمال شرقی استان البیضاء تامین کنند و مانع از نفوذ مزدوران ائتلاف در این محور شوند.

از منطقه «قیفه» در شمال غرب استان البیضاء خبر می‌رسد، حمله گسترده و ناگهانی نیرو‌های یمنی منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیرو‌های مزدور ائتلاف شد و ضربات مهلکی به تجهیزات نظامی آنان وارد شد.

خبر‌ها از جنوب استان البیضاء و نزدیکی مرز استان ابین حاکیست، گروهی مشترک از رزمندگان یمنی حمله گسترده و وسیعی را علیه مواضع مزدوران وابسته به ائتلاف غربی، عربی و صهیونیستی انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان این عملیات، مواضع نیرو‌های مزدور در منطقه «الاجردی» در بخش «الزاهر» هدف قرار گرفت و نیرو‌های یمنی خسارت‌های زیادی به طرف مقابل وارد کردند.

به گزارش میزان، ۸۰ درصد از مساحت استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی در کنترل ارتش و رزمندگان انصارالله است؛ حدود ۲۰ درصد از مساحت کل استان است در اشغال نیرو‌های تحت فرمان ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی است



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *