صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

دستگیری ۶۸۷ نفر سارق و مالخر در تهران/تمهیدات ویژه پلیس در ماه پایانی سال /مرحله جدید برخورد با دلالان ارز

۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۳۰
کد خبر: ۴۹۵۴۵۳
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت:۲۲ رعد به مرحله اجرا رسیده است و تا کنون ۲۹۰ حکم‌قضایی اجرا یی شده و همکاران در ۲۹۰ منطقه آلوده به وجود سارقان و مالخران و قاچاقپیان حضور پیدا کردند و موفق شدند ۶۸۷ سارق و مالخر دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه سردار حسین رحیمی در حاشیه  اجرای طرح رعد ۲۲ پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: همزمان با اجرای این مرحله از طرح رعد ۱۲هزار وشانزده قلم اموال مکشوفه کشف شده است و  در تلاش هستیم که  بلافاصله اموال کشف شده از متهمان و مخفیگاه های سارقان به مالباختگان تخویل داده شود.

وی گفت:۸۵۱ پرونده قضایی تشکیل و۲۴ باند سارق منهدم شدند. حدود ده میلیارد ارزش اموال سرقتی است و ۳۴۵ نفر از افراد دستگیر شده دارای سابقه و ۳۴۲ جزو سارقان تازه کار هستند.

سردار رحیمی در خصوص قاچاق ارز افزود:همین امروز ما مرحله جدید برخورد با دلالان ارز را اجرا کردیم و بیش از ۲۰ نفر از این دلالان را توانستیم که دستگیر کنیم

وی گفت:متاسفانه هنوز دلالان ارزی در برخی از نقاط تهران در حال فعالیت هستند علیرغم اینکه بالغ بر ۱۹۰ نفر از دلالان ارزی در حال حاضر در زندان به سر می‌برند.

رئیس پلیس تهران گفت: امروز همه صرافی‌های غیر مجاز تعطیل شده‌اند و بازار دلالان ارز به خصوص در خیابان فردوسی نقاط مربوطه جمع‌آوری شده و باز هم چنانچه افرادی که به صورت غیرمجاز در خیابان و در میدان و محور‌های مختلف اقدام به فروش  و عرضه  ارز کنند به شدت  با آنان برخورد خواهیم کرد. حتی همه افرادی که در فضای مجازی اقدام به فروش ارز می‌کردند شناسایی و این سایت‌ها مسدود و عوامل آن نیز شدند. این در حالی است که پلیس با سایت‌هایی که قیمت‌های دروغین  ارز را اعلام می کنند و باعث التهاب در بازار می شوند نیز به شدت برخورد می‌کند.

رئیس پلیس تهران گفت:بار‌ها اعلام کرده‌ایم که به جز مراکز اصلی و مجاز افرادی که بخواهند ارز خرید و فروش داشته باشند و قیمت‌های دورغین را مطرح کنند قطعاً پلیس با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد:۱۳۳۰۰۰ انواع و اقسام کالای قاچاق کشف شده در این طرح است و ۵۵ نفر قاچاقچی کالا دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: حوزه قاچاق کالا حدود ۱۳۳ هزار اقلام قاچاق تا این لحظه توسط همکاران من کشف شده است و ۵۵ نفر قاچاقچی کالا در سطح تهران دستگیر شده‌اند و همچنین هشت باند قاچاق کالا منهدم شده است.

وی ادامه داد: ارزش کالای قاچاق مکشوفه از این‌ها ۴ میلیارد تومان است.

وی گفت:همچنین در بیست و دومین طرح رعد پلیس پیشگیری پنج قبضه سلاح گرم و چهل و شش قبضه سلاح سرد کشف شده است.

رحیمی اضافه کرد:حدود ۵۰ هزار انواع و اقسام مواد محترقه کشف شده و ۱۲ نفر در حوزه حمل و استفاده از سلاح گرم و سرد به همراه وسایل دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در حوزه اقلام ضد فرهنگی در طرح رعد با دستگیری ۶۰ نفر بیش از ۱۰ هزار سی دی مستهجن کشف و ضبط شد.

رحیمی با اشاره به حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: ۳۲۲ کیلوگرم مواد مخدر از ۶ باند توزیع کننده مواد مخدر کشف شده است

 پلیس پایتخت با اشاره به مبارزه با دلالان ارز گفت: در این زمینه ۲۰ نفر دستگیر شدند.

وی بااشاره به اضافه شدن روز پنجشنبه به طرح ترافیک گفت: پلیس درخواست کرده است که با توجه به بالا رفتن حجم ترافیک در صبح و ایجاد آلودگی هوا این طرح تا شب عید در روز پنجشنبه‌ها تا ساعت ۱ ادامه داشته باشد. ضمن اینکه انار شب عید ترافیک عصرگاهی در این چند روزه به شدت افزایش پیدا کرده است و میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است. در بستر مریضی مفصلی در شهر تهران انجام داده ایم و هم در مراکز عمده خرید و فروش مردم حضور مأموران پررنگ‌تر شده است که به صورت محسوس و چه به صورت نامحسوس و در واقع طرح اسفندماه با شدت بیشتر برای آسایش مردم و تسهیل در رفت و آمد آن‌ها آغاز شده است.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *