صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معرفی عروسک‌های ثبت شده در فهرست میراث ناملموس

۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۹۴۸۳۴
عروسک‌های ثبت شده در فهرست میراث ناملموس در نخستین نشست «هم‌اندیشی عروسک‌سازان ایرانی» توسط مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری معرفی می‌شوند.

به گزارش گروه جامعه ، لیلا کفاش زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه در «اولین نشست هم‌اندیشی عروسک‌سازان ایرانی» عروسک‌های ثبت شده در فهرست میراث ناملموس را معرفی و به اقدامات پاسدارانه برای حفاظت از این میراث فرهنگی اشاره خواهد کرد.

بر این اساس، ضرورت و فواید تشکیل انجمن عروسک‌سازان یکی از مهم‌ترین مباحثی خواهد بود که در این نشست به نقد و بررسی گذاشته خواهد شد.

معرفی عروسک‌سازان ایرانی و ظرفیت‌های این صنعت، بررسی مشکلات عروسک‌سازان در تولید و پخش محصولات، بررسی و هماهنگی با شورای نظارت بر اسباب‌بازی برای ثبت عروسک‌ها، هماهنگی برای تشکیل و راه‌اندازی نمایشگاه عروسک‌های ایرانی، چگونگی آشنایی طراحان با تولید کنندگان اسباب‌بازی بخشی از موضوعاتی که از سوی کارشناسان در این جلسه به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.

ضوابط و قوانین ثبت عروسک‌های بومی و فرهنگ و روش ساخت آن‌ها در فهرست میراث فرهنگی کشور نیز از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست خواهد بود.

نخستین نشست هم‌اندیشی عروسک‌سازان ایرانی با همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی و با حضور بیش از ۶۰ عروسک‌ساز از سراسر ایران، روز دوشنبه ۲۹ بهمن از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در سالن کنفرانس شماره ۱ مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *