صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

پرستو گلستانی دو کتاب در حوزه تئاتر را دوستداران کتاب پیشنهاد داد

۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۹۲۴۱۴
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
پرستو گلستانی گفت: دو کتاب در حوزه تئاتر را که یکی برای کودکان و دیگری برای قشر بزرگسال است برای مطالعه به دوستداران کتاب پیشنهاد می‌دهم.

پرستو گلستانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: به تازیگی دو کتاب با عنوان «نمایشنامه‌های کوتاه، خنده‌دار و بامزه برای کودکان» نوشته هاینس اشمالن باخ و «تئاتر خیابانی و انواع نمایش‌های بیرونی» نوشته بیم میسون خوانده‌ام که به نظرم خواندنش خوالی از لطف نیست.

وی اظهار کرد: از آنجا که تدریس بازیگری می‌کنم معتقدم مطالعه این کتاب‌ها برای دوستداران هنر مفید است و جز کتاب‌های تخصصی است که می‌توان در آموزش‌ها از آن بهره برد.

«نمایشنامه‌های کوتاه، خنده‌دار و بامزه برای کودکان» حاوی تعدادی نمایش‌نامه کوتاه آلمانی است که عناوین برخی از آن‌ها بدین‌قرار است: انسان موقع غذا خوردن حرف نمی‌زند، سلام و احوال‌پرسی، نان نشانه سلامت است، عمه خانم، شمارش تا ده، رسم خانوادگی، ساعت زنگدار، صدای سکوت، در بیابان، اطلاعات، و قورت دادن.

کتاب «تئاتر خیابانی و انواع نمایش‌های بیرونی» به چگونگی پیدایش و رواج تئاتر خیابانی می‌پردازد و سپس با اشاره به اجرا‌های متعددی از تئاتر خیابانی در کشور‌های مختلف، درباره شیوه‌ها، ابزار‌ها و پیش نیاز‌های این نوع تئاتر، مطالبی را مطرح می‌کند.

عناوین فصل‌های این کتاب شامل «بیگانه تقدیر نشده»، «مفاهیم و نگرش‌ها»، «سرگرم کنندگان»، «تماشاگر گردان»، «آشوبگران»، «رسانش گران»، «نمایشگران هنرمند»، «نمایش ساکن»، «نمایشگران تک نفره و دو نفره»، «گروه‌های کوچک»، «نمایش‌های بزرگ»، «نمایش در محل مشخص»، «نمایش‌های سیار»، «حرکت‌های جمعی»، «نمایش سر زده»، «رویداد زنده» و «نگاهی به افق» است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *