صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

سلیمی و جریان‌سازی علیه پول‌های بی‌حساب و کتاب فوتبال/ فوتبالیست‌هایی که هم‌وزن مدال‌های «بهداد» هم نیستند

۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵:۴۰
کد خبر: ۴۹۱۱۲۰
تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ناکام مطلق بود اما بازیکنانش پاداش‌‌های چند صد میلیون تومانی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، استوری اینستاگرامی بهداد سلیمی جنجال‌های زیادی را به دنبال داشت. در این استوری جنجالی ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری ایران از پاداش‌هایی که به بازیکنان تیم ملی فوتبال داده شده بود انتقادهای زیادی کرده بود که البته این انتقادها با کلمات نه چندان مناسبی مطرح شده بود. هر چند وی دقایق بعد این پست را حذف کرد اما تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در اقدامی هماهنگ پستی را در اینستاگرام منتشر کردند که در این پست از الفاظ بسیار بدتری نسبت به محتوای استوری سلیمی استفاده شده بود.
در خصوص این که حق با کدام یک از طرفین است نمی‌توان به صورت قاطع رای صادر کرد اما آنچه مسلم است فوتبال حساب خود را از سایر ورزش‌ها جدا کرده و مسئولان ورزش کشور به ‌طور ویژه‌ای به این رشته ورزشی توجه می‌کنند. فدراسیون‌هایی همچون دوومیدانی، شنا، وزنه‌برداری، هندبال، بسکتبال و... فدراسیون‌هایی هستند که در مشکلات مختلف مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما کسی توجهی به آنها ندارد؛ این در شرایطی است که تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ناکام مطلق بود اما بازیکنانش پاداش‌‌های چند صد میلیون تومانی دریافت کردند.

اوج عملکرد فوتبال ایران در این چند سال اخیر، کسب 4 امتیاز در جام جهانی بوده است، این عملکرد را با تعداد مدال‌هایی که بهداد سلیمی در میادین مختلف ورزشی کسب کرده قابل مقایسه نیست. سلیمی سال‌ها رکورددار دنیا بوده اما بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در تیم‌های درجه چندم دنیا بازی می‌کنند. در این که فوتبال یک صنعت است و در بییشتر کشورهای دنیا توجه زیادی به این رشته می‌شود شکی وجود ندارد اما باید دید خروجی این رشته در کشورمان چه چیزی بوده است؟

سال‌هاست مسئولان ورزش کشور به خاطر بعد رسانه‌ای که فوتبال دارد بیشترین امکانات را در اختیار این رشته گذاشته‌اند اما بسیاری از ورزشکاران سایر رشته‌ها در اوج نداری‌ها تلاش می‌کنند پرچم کشورمان را به اهتزاز دربیاورند و اتفاقا به مراتب موفق‌تر از فوتبالیست‌ها هم هستند. آنقدر به فوتبال توجه شده که بازیکنان تیم ملی خیلی راحت به یکی از اسطوره‌های ورزش کشور بی‌احترامی می‌کنند. ای کاش مشخص می‌شد چه کسی و یا چه کسانی در پشت پرده پست مشترکی که بازیکنان تیم ملی علیه سلیمی منتشر کردند حضور داشتند و آن وقت شاید بسیاری از مسائل مشخص می‌شد.

شاید اعتراض سلیمی به پاداش میلیاردی فوتبالیست‌ها فتح بابی باشد برای مبارزه با تبعیضی که بین فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی وجود دارد. فوتبالی که حتی در آسیا هم حرفی برای گفتن ندارد اما ادعای بازیکنانش سر به فلک کشیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *