صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

خوشبختانه دریاچه ارومیه از خشک شدن نجات پیدا کرد

۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱:۲۱
کد خبر: ۴۹۰۷۸۸
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه صبح انقلاب گفت: خوشبختانه دریاچه ارومیه از خشک شدن نجات پیدا کرد.

به گزارش گروه جامعه ، «عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه «صبح انقلاب» درباره کنوانسیون رامسر و حفاظت از تالاب‌ها صحبت کرد و گفت: امروز همزمان است با روز جهانی تالاب‌ها که در سال ۱۹۷۱ در رامسر به تصویب رسید.

وی در ادامه درباره مشکلات آبی کشور افزود: به علت افزایش جمعیت و نیاز آبی کشور متاسفانه در راستای توسعه پایدار حرکت نکردیم و حق آبه تالاب‌ها را برای کشاورزی هزینه کردیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت:: دستور رئیس جمهور به من احیای تالاب هاست مثل ارومیه هامون و بختگان؛ و تلاش داریم با سیاست‌های جدید حق آبه جدیدی را برای تالاب‌های کشور تعیین کنیم.

معاون رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: اگر این سیاست دنبال شود در مواردی امکان پذیر است و در مواردی به دلیل خشکسالی هنوز امکان پذیر نیست مثلا تالاب گاوخونی که اگر در زاینده رود آب نباشد امکان پذیر نیست.

کلانتری درباره وضعیت دریاچه ارومیه هم گفت:: حق آبه دریاچه ارومیه به آن بازگشت و تاکنون هزینه زیادی شده است و خوشبختانه دریاچه ارومیه از خشک شدن نجات پیدا کرد و در شرایطی است که حدود ۳۰ سانتی متر بیشتر از گذشته آب دارد.

معاون رئیس جمهور در ادامه این گفت و گوی رادیویی درباره سدسازی‌های اشتباه هم افزود: مطالعات ما تقریبا نیمه کار بوده و در راستای توسعه پایدار حرکت نکردیم و خشکی تالاب‌ها به دلیل سدسازی‌های اشتباه بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *