صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سازمان لیگ فوتبال: بازیکنی که بیش از ۷۵ درصد قراردادش را گرفته، حق فسخ ندارد/ کاهش سهمیه بازیکنان خارجی

۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۴:۲۷:۲۰
کد خبر: ۴۹۰۵۳۶۳
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
با توجه به شروع نقل و انتقالات پیش فصل لیگ برتر ۱۴۰۶-۱۴۰۵ مصوبات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها جهت اجرا ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، با تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بیست و پنجمین دوره لیگ برتر (فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴) به دلیل حمله وحشیانه دشمن به کشورمان به صورت نیمه تمام باقی می‌ماند و جدول لیگ نیز با شرایط فعلی متوقف می‌شود.

مسابقات بیست و ششمین دوره لیگ برتر (فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۶) نیز با حضور ۱۸ تیم از روز جمعه ۱۶ مردادماه آغاز خواهد شد. همچنین براساس مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان مسابقات فصل آینده لیگ برتر ۴ تیم انتهایی جدول به لیگ یک سقوط می‌کنند.

در مورد نقل و انتقالات نیز مصوبات زیر به باشگاه‌ها ابلاغ شد:

۱- با استناد به بند (۳) ماده ۱۴ مکرر مقررات نقل و انتقالات و وضعیت بازیکنان فیفا و همچنین بند (۳) ماده ۱۴ مکرر مقررات نقل و انتقالات مصوب خردادماه ۱۴۰۴ فدراسیون فوتبال و با لحاظ شرایط جنگی و فورس ماژور کشور و نیمه‌تمام ماندن مسابقات لیگ برتر، به منظور حفظ یکپارچگی مسابقات و کمک به وضعیت بازیکنان و باشگاه‌های لیگ برتر، مقرر گردید اصلاحیه‌ای موقت صرفاً برای فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ اعمال شود.

بر این اساس، باشگاه‌های لیگ برتر مجاز خواهند بود تا سقف ۷۵ درصد مبلغ قرارداد فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را به عنوان تعهدات قراردادی به بازیکنان پرداخت کنند.

چنانچه بازیکنی کمتر از ۷۵ درصد مبلغ قرارداد فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را دریافت کرده باشد، حق فسخ قرارداد با دلیل موجه برای وی محفوظ خواهد بود، مشروط بر آنکه پس از ابلاغ این مصوبه، به صورت کتبی مراتب را به باشگاه بدهکار اعلام کرده و مهلت ۴۵ روزه‌ای جهت ایفای تعهدات مالی تا سقف مذکور به باشگاه اعطا کند. بدیهی است در صورتی که بازیکنی بیش از ۷۵ درصد مبلغ قرارداد فصل خود را دریافت کرده باشد، فسخ یک‌جانبه قرارداد از سوی وی، فسخ بدون دلیل موجه تلقی شده و مسئولیت تمام آثار و تبعات ناشی از آن بر عهده شخص فسخ‌کننده خواهد بود.

۲. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر باشگاه‌ها، مقرر شد تعداد بازیکنان خارجی مجاز برای هر باشگاه لیگ برتری از ۸ نفر به ۴ نفر کاهش یافته و هر باشگاه مجاز به استفاده از حداکثر ۴ بازیکن خارجی باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *