صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری کردستان: قضات استان در شرایط جنگی خدمت‌رسانی به مردم را متوقف نکردند

۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۲:۲۹:۰۳
کد خبر: ۴۹۰۵۳۱۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری کردستان با قدردانی از تلاش جهادی قضات و کارکنان دستگاه قضایی در ایام جنگ تحمیلی سوم، گفت: مجموعه قضایی استان با وجود شرایط خاص، خدمت‌رسانی به مردم را بدون وقفه ادامه داد و این روحیه جهادی شایسته تقدیر است.

نخستین جلسه هم اندیشی با مجمع نمایندگان مردم شریف استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در سال جاری با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، واعضای شورای قضایی استان در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تسلیت ماه محرم الحرام و گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضاییه، اظهار کرد:در ایام جنگ تحمیلی سوم علیرغم شرایط جنگی، قضات و کارکنان اداری دادگستری استان و ادارات زیرمجموعه با تلاش‌های جهادی و حضور مستمر در محل کار، خدمت رسانی را به مردم متوقف نکردند که حقیقتا جای تقدیر دارد.

رئیس کل دادگستری کردستان بر لزوم انعکاس کم و کاستی‌ها در خصوص مسایل دستگاه قضایی استان توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد که مسئولین دستگاه قضایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به لحاظ مراجعات مکرر و متعدد مردمی ملجأ و پناهگاه مردم هستند و حجم عظیمی از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم به این دو نهاد ارجاع می‌شود.

وی افزود:مسائل عمده ومورد توجه استان کردستان در سه حوزه مرز، معدن و کشاورزی است و در صورت ساماندهی و بهره برداری کامل در این حوزه ها، بسیاری از مشکلات مردم و استان مرتفع می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به تصویب اعتبار احداث ساختمان‌های دادگستری دیواندره و دهگلان در سفر ریاست قوه قضاییه به استان، بر لزوم مساعدت نمایندگان مجلس به تخصیص زمین جهت احداث ساختمان‌های مذکور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ساختمان زندان‌های استان نیز در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و باید اعتبار لازم جهت بازسازی زندان مریوان و تخصیص زمین مناسب به این زندان هم مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم حمایت نمایندگان مجلس در جهت استقرار ساختمان‌های اداره تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های قروه و مریوان تاکید کرد.

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه اظهار کرد:جلسات تعاملی نمایندگان مجلس با دستگاه قضایی خروجی محور بوده و در جهت حل مشکلات مردم کمک شایانی کرده است.

جباری بر لزوم رعایت قانون توزیع عادلانه آب در استان اشاره کرد و افزود:استان کردستان چهارمین استان برتر کشور از لحاظ وجود معادن است و باید از این نعمت خدادادی در جهت توسعه استان بسیار بهتر استفاده شود.

در ادامه این جلسه، امید کریمیان نماینده مردم مریوان و سروآباد و رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر همکاری و تعامل بیش از پیش نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با دستگاه قضایی استان، اظهار کرد: وضعیت مرز باشماق مریوان غیرقابل قبول است که باید با تدابیر لازم ساماندهی شود.

وی با اشاره به نرخ تورم بالای استان کردستان نسبت به میانگین کشوری افزود:هزینه‌های تمام شده برای یک خانوار در کردستان سبب شده تا مردم به سختی امرار معاش نمایند و دستگاه اجرایی باید با ورود به این موضوع چاره اندیشی لازم را انجام دهند.

محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از استمرار خدمت رسانی دادگستری و ادارات زیرمجموعه قوه قضاییه در استان به مردم در شرایط جنگ تحمیلی سوم تقدیر کرد.

همچنین سالار مرادی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس بر لزوم برخورد قاطع با افرادی که در بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی اقدام به تخلفات می‌کند، اظهار کرد:در موضوع برخورد با مفسدین و متخلفین، چشم امید مردم به قوه قضاییه و مسئولین آن در استان دوخته شده برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با این افراد سبب رضایتمندی بیشتر مردم از نظام خواهد شد.

وی برخورد قاطع دادگستری با زمین خواری و دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و افزود:اگر تمام اراضی ملی و منابع طبیعی استان تعیین تکلیف و سنددار شوند می‌توان با قدرت جلوی زمین خواری را گرفت و از حریم اموال عمومی و بیت المال دفاع کرد که در نهایت منجر به افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

در این جلسه با موافقت نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی، مبلغی تحت عنوان حساب خیریه صلح به منظور توسعه مشارکت‌های مردمی در راستای فرهنگ سازی صلح و سازش در جامعه، پرداخت دیون اصحاب دعوا و محکومین جرایم مالی اعطا شد.

شایان ذکر است، در این جلسه که به مدت ۴ ساعت طول کشید نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه خود به ارائه نقطه نظرات در زمینه مسایل مختلف پرداختند و خواستار تعامل و هم افزایی با دستگاه قضایی استان در جهت ارتقای خدمت رسانی به مردم شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *