سراج: ۲۸۵ پرونده در رابطه با اقدامهای آمریکا علیه ملت ایران در دادسرای بینالملل تشکیل شد
ناصر سراج، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در جریان دیدار اعضای «ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» با حجتالاسلاموالمسلمین محسنی اژهای به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی که یادآور جنایتهای ضدبشری رژیم آمریکا علیه ملت ایران و دیگر ملل جهان است، اظهار کرد: ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از نخستین روز جنگ تحمیلی ۱۲ روزه تا جنگ تحمیلی ۴۰ روزه، در بیش از ۱۰۰ بیانیه و گزارش روشنگرانه، تمام جنایتهای آمریکا علیه ملت ایران را رسانهای کرده است.
وی در ادامه تصریح کرد: ستاد حقوق بشر این بیانیهها و گزارشها را به سازمانها و نهادهای مربوطه ارائه داده است؛ این گزارشها به کلیه سفیران مقیم تهران، تمام سفیران جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و سازمانهای بینالمللی نیز ارسال شده است.
دبیر ستاد حقوق بشر درباره روند پیگیریهای حقوقی هم گفت: ما در دادسرای بینالملل، ۲۸۵ پرونده در رابطه با اقدامهای آمریکا علیه ملت ایران تشکیل دادهایم که از این تعداد، ۶۰ مورد منتهی به صدور کیفرخواست شده و این پروندهها در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی هستند؛ قوه قضاییه بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار آمریکا را محکوم کرده است و اخیرا نیز حکم یکی از پروندهها (مربوط به کشتی نفتی مصادرهشده)، قطعی شده است.
- بیشتر بخوانید:
- عزم جدی قوه قضاییه بر تامین امنیت قضایی و استیفای حقوق مردم
- دفاع از گفتمان حقوق بشر اسلامی و تقویت همکاریهای قضایی بینالمللی
انتهای پیام/