صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۰۸:۰۵:۰۲
کد خبر: ۴۹۰۵۲۲۶
دسته بندی‌: جهان ، سیاست خارجی
وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای درباره نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا در بامداد ۷ تیر ۱۴۰۵ بر عزم ایران برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی خود در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تاکید کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله‌های هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۵ به چند تاسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به‌شدت محکوم می‌کند.

این حمله‌های وحشیانه که نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ است، نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیرکل این سازمان در قبال صلح و امنیت بین‌المللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تاکید می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *