صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تأکید دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری بر ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها

۰۶ تير ۱۴۰۵ - ۱۸:۴۶:۵۳
کد خبر: ۴۹۰۵۱۸۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
صالحی گفت: در ایام جنگ رمضان، تعداد ۸۷۸ نفر از زندانیان به مرخصی اعزام شدند.

در ویژه برنامه آزادسازی زندانیان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد سیدنصرالدین صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بر ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و حمایت از زندانیان واجد شرایط تأکید کرد. 

در این مراسم که با حضور مسئولان قضایی و مدیر کل امور زندان‌های استان برگزار شد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سخنانی از زحمات مدیرکل و کارکنان امور زندان‌های استان در ایام جنگ رمضان تقدیر کرد. وی با استناد به فرمایشات رهبر شهید انقلاب در سال گذشته، بر لزوم تلاش مضاعف برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تأکید کرد و گفت: رتبه استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ از لحاظ اعطای تأسیسات ارفاقی به زندانیان و کمک به آزادسازی آنها، رتبه یازدهم کشوری بود و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۴ که البته آمار آن هنوز اعلام نشده، این رتبه به پنج یا زیر پنج ارتقاء یابد.

صالحی همچنین اعلام کرد: در ایام جنگ رمضان، تعداد ۸۷۸ نفر از زندانیان به مرخصی اعزام شدند که این اقدام نیز در راستای اهداف حمایتی و کاهش تنش‌های روانی ناشی از حبس و شرایط جنگ صورت گرفت.

در این مراسم حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌های استان نیز با تجلیل از زحمات مقامات قضایی به جهت اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و اعطاء ارفاقات قانونی به زندانیان اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته امروز شاهد آزادی تعداد ۱۷۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و محکومان مالی هستیم که تعداد ۲۱ نفر از این افراد با کمک‌های مردمی ستاد دیه استان، انجمن حمایت از زندانیان و صندوق نیکوکاری امام موسی کاظم (ع) از بند حبس رهایی می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته توسط دادستان کل کشور از رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی مرکز استان به جهت انجام اقدامات مدبرانه برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تعیین تکلیف زندانیان تجلیل شد و انشاالله امسال نیز شاهد کسب رتبه برتر استان در این حوزه باشیم.

گفتنی است در حاشیه برگزاری این ویژه برنامه، سالن اجتماعات ۴۰۰ نفره در زندان مرکزی شهرکرد با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی و اصلاحی برای زندانیان افتتاح گردید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *