پیام شیخ نعیم قاسم درباره توافق میان دولت لبنان و رژیم صهیونیستی؛ سلاح مقاومت هرگز خلع نخواهد شد
شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله لبنان بیانیهای را درباره توافق چارچوب میان دولت لبنان و رژیم صهیونیستی منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است: ما به دولت گفتیم که مذاکرات مستقیم، امتیازدهی کاملا رایگان به اسرائیل است. این نشستها در واقع جلسات تحمیل تسلیم در برابر خواستههای تجاوزکارانه و دیکتههای کامل اسرائیل و آمریکا هستند.
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه، یادداشت تفاهمی میان ایران و آمریکا تنظیم شد که در بند نخست آن توقف جنگ در لبنان به عنوان اولین موضوع قرار گرفت، گفت: زمانی که اسرائیل از اجرای آن خودداری کرد، ایران توافق را متوقف کرد و به بستن تنگه هرمز ادامه داد تا اینکه آمریکا بر اسرائیل فشار آورد و آن را به پذیرش آتشبس وادار کرد.
وی اضافه کرد: دولت لبنان بار دیگر این مسیر را رد کرد، تا اینکه افراد خردمند و طرفهای درگیر در اجرای یادداشت تفاهم به آنها فهماندند که آتش جنگ باید متوقف شود؛ چیزی که خود دولت لبنان نتوانسته بود به دست آورد و این به سود لبنان است.
دبیرکل حزبالله تصریح کرد: یادداشت تفاهم، «سلامت سرزمین و حاکمیت لبنان» را تضمین میکند و تحقق حاکمیت نیز با خروج کامل اسرائیل از لبنان، براساس توافقی که ظرف ۶۰ روز حاصل شود، امکانپذیر خواهد شد. این برگه قدرتی در اختیار لبنان قرار میدهد که دولت حتی تصور آن را هم نمیکرد. دولت لبنان در «توافق چارچوب» هم از این برگهای قدرت یادداشت تفاهم چشمپوشی کرد و هم از قدرت مقاومت، پایداری و فداکاریهای مردم بزرگ لبنان گذشت و هر آنچه اسرائیل میخواست، رایگان در اختیارش گذاشت.
وی با بیان اینکه دولت لبنان حضور اشغالگران را برای سالهای طولانی و حتی احتمالا تا الحاق این مناطق به اراضی اشغالی مشروعیت میبخشد، گفت: این توافق، در واقع توافقی برای محروم کردن لبنانیها از بازگشت به سرزمین خود است.
شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: هر توافقی باید صرفا به منطقه جنوب رودخانه لیتانی محدود باشد و هیچ ارتباطی با مسائل داخلی لبنان، از جمله موضوع سلاح، امنیت و آینده کشور نداشته باشد. پیوند دادن خروج اسرائیل از لبنان به خلع سلاح مقاومت در سراسر کشور، طرحی بسیار خطرناک است که از همه خطوط قرمز عبور میکند و لبنان را به بازیچه دست اسرائیل تبدیل میکند.
وی همچنین اظهار کرد که این سلاح هرگز خلع نخواهد شد و هیچکس حق ندارد مردم لبنان را از حق دفاع از خود و سرزمینشان در برابر اشغالگر و قاتل مردمشان محروم کند.
دبیرکل حزبالله لبنان اضافه کرد: توافق چارچوب در واشنگتن، مایه خواری، ننگ و واگذاری حاکمیت است. این توافق از نظر ما فاقد اعتبار و موجودیت است و باید مفاد یادداشت تفاهم ایران و آمریکا اجرا شود.
شیخ نعیم قاسم در پایان بیانیه خود، گفت: ما در سختترین شرایط میدان را ترک نکردیم و هرگز نیز آن را ترک نخواهیم کرد؛ زیرا این راه، راه خیر و رهایی است.
انتهای پیام/