صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هشدار نارنجی وزش باد شدید در تهران تا ظهر دوشنبه

۰۶ تير ۱۴۰۵ - ۱۵:۳۹:۴۹
کد خبر: ۴۹۰۵۱۵۵
مدیریت بحران تهران در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی درباره وزش باد شدید تا بسیار شدید از اواخر شنبه ۶ تیر تا ظهر دوشنبه ۸ تیرماه، از شهروندان خواست از توقف در مجاورت درختان فرسوده، تابلو‌های تبلیغاتی و داربست‌ها خودداری کنند.

به گزارش شهر، پدرام قودجانی با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱ اداره کل هواشناسی استان تهران از اواخر وقت شنبه ۶ تیرماه تا ظهر دوشنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۵ اعتبار دارد، اظهار کرد: بر اساس این اطلاعیه، افزایش چشمگیر سرعت وزش باد، به‌ویژه در ساعات شب و ابتدای صبح، پیش‌بینی شده و نیمه غربی و جنوبی استان، به‌ویژه مناطق جنوب‌غربی، بیشتر تحت تأثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

وی افزود: بر اساس اعلام هواشناسی، احتمال وقوع وزش باد خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، انتقال گرد و غبار از استان‌های مجاور، کاهش کیفیت هوا و محدودیت دید وجود دارد و در برخی مناطق مرکزی استان نیز وزش باد شدید تا بسیار شدید به‌صورت لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

قودجانی با تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی گفت: شهروندان از حضور و توقف در کنار درختان کهنسال، تیر‌های برق، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند و نسبت به استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها اطمینان حاصل شود.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین از رانندگان خواست هنگام تردد، به‌ویژه در محور‌های مستعد گرد و خاک، احتیاط بیشتری داشته باشند و از کوهنوردان نیز خواست از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن بر روی قله‌ها در مدت فعالیت این سامانه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امدادی و خدماتی نیز با توجه به شرایط جوی پیش‌بینی‌شده، در آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی قرار دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *