صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سازمان بین‌المللی دریانوردی: از کشتی‌ها می‌خواهیم که با پیمودن مسیرهای غیرمجاز برای عبور از تنگه هرمز، خطر نکنند

۰۵ تير ۱۴۰۵ - ۱۸:۲۸:۵۸
کد خبر: ۴۹۰۵۰۰۲
دسته بندی‌: جهان ، آمریکا و اروپا
دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی اعلام کرد: از کشتی‌ها می‌خواهیم که با عبور از مسیرهای تأییدنشده در تنگه هرمز، خود را در معرض خطر قرار ندهند.

آرسنیو دومینگز، دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی اعلام کرد: تعداد زیادی کشتی شروع به ترک تنگه هرمز کرده‌اند؛ ما از کشتی‌ها می‌خواهیم که از مسیر‌های غیرمجاز از طریق تنگه هرمز استفاده نکنند.

وی ادامه داد: ما با طرف‌های مختلف در منطقه همکاری می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که کشتی‌ها مورد تهدید قرار نمی‌گیرند. ما در چهار روز گذشته ۱۵۰ کشتی با ۴۰۰۰ ملوان را تخلیه کرده‌ایم.

دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی همچنین گفت:دو مسیر خروج از هرمز وجود دارد، یکی توسط ایران و دیگری توسط آمریکا و عمان کنترل می‌شود. بیش از ۶۰۰ کشتی همچنان در تنگه هرمز گرفتار هستند.

آرسنیو دومینگز خاطرنشان کرد: از آغاز بحران فعلی در تنگه هرمز، ۱۴ ملوان کشته شده‌اند. ما در حال بررسی هدف قرار گرفتن یک کشتی دیروز پس از عبور از تنگه هرمز از مسیر جنوبی هستیم.

وی افزود: ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم و مذاکراتی را برای فعال کردن کریدورهای تخلیه برگزار کرده‌ایم. ما بر تأمین آب، سوخت برای کشتی‌ها، غذا و کمک‌های پزشکی برای دریانوردان سرگردان تمرکز داریم.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *