گروسی: ما آمادهایم تا کار فنی خود را در ایران ادامه دهیم
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی مدعی شد: ما یک تفاهمنامه داریم که تصریح میکند آژانس ما بر بازرسی از تأسیسات هستهای ایران نظارت خواهد داشت.
وی بیان کرد: ما آمادهایم تا کار فنی خود را در ایران ادامه دهیم.
گروسی، عنوان کرد: جزئیات کار ما در ایران و ترکیب کمیته هماهنگی بازرسی توسط مذاکرات ایران و آمریکا تعیین خواهد شد.
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه امیدواریم کارشناسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی بهزودی بتوانند به سایتهای هستهای ایران دسترسی پیدا کنند، مدعی شد: رقیقسازی اورانیوم با غنای بالای ایران یکی از راهحلهای پیشنهادی برای مقابله با ذخایر اورانیوم ایران است.
گروسی در بخش دیگری از ادعاهای خود اظهار کرد: ما معتقدیم که مواد هستهای ایران از زمان آخرین بازرسی ما در سال ۲۰۲۵ جابجا نشدهاند، اما باید این موضوع را تأیید کنیم.
- بیشتر بخوانید:
- رایزنی گروسی با وزیر خارجه سوئیس درباره موضوع هستهای ایران
- گروسی: آژانس در مذاکرات سوئیس شرکت میکند
انتهای پیام/