صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رایزنی وزیران خارجه عربستان و آمریکا درباره روند مذاکرات تهران و واشنگتن

۰۴ تير ۱۴۰۵ - ۱۸:۰۵:۵۱
کد خبر: ۴۹۰۴۸۸۴
دسته بندی‌: جهان ، آمریکا و اروپا
وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا در حاشیه نشست وزارتی شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا، آخرین تحولات منطقه از جمله روند مذاکرات میان واشنگتن و تهران، امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز و وضعیت لبنان و غزه را بررسی کردند.

طبق گزارش خبرگزاری واس، فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، امروز در منامه با مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

این دیدار در حاشیه نشست وزارتی میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا برگزار شد و دو طرف در جریان این دیدار، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند که در صدر آن، توافق آمریکا و ایران و میزان پیشرفت حاصل‌شده در مذاکرات میان دو کشور قرار داشت.

وزیران خارجه عربستان و آمریکا همچنین بر اهمیت حفظ آزادی کشتیرانی بین‌المللی در تنگه هرمز بدون اعمال محدودیت تأکید کردند.

در ادامه این گفت‌وگوها، آخرین تحولات مربوط به غزه و لبنان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *