صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

روبیو در نشست شورای همکاری خلیج فارس: امیدواریم مذاکرات به صلح منجر شود

۰۴ تير ۱۴۰۵ - ۱۲:۰۳:۳۵
کد خبر: ۴۹۰۴۸۴۵
دسته بندی‌: جهان ، غرب آسیا و آفریقا
وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود در نشست شورای همکاری خلییج فارس در بحرین ادعاهایی را درباره ایران مطرح کرد.

نشست شورای همکاری خلیج فارس در بحرین روز پنجشنبه، ۴ تیر، در بحرین در حال برگزاری است.

این نشست با حضور مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا که به منطقه سفر کرده است، برگزار می‌شود.

روبیو در این نشست ادعا کرد: اتحاد ما در تحولات اخیر آزمایش شده و از آن سربلند بیرون آمده است؛ جلسه امروز ما مهم است و هدف ما مشترک است؛ ثبات و امنیت در منطقه.

وی با اشاره به اینکه اکنون وارد مرحله جدیدی می‌شویم که امیدواریم به صلح منجر شود، ادعا کرد: واشنگتن به دنبال ایجاد گفت‌وگوی سازنده‌ای خواهد بود که منجر به توافق با ایران شود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا‌های خود اظهار کرد: تنگه هرمز آبراهی است که هیچ کشوری مالک آن نیست؛ هیچ کشوری حق ندارد هزینه ترانزیت بر تنگه هرمز وضع کند.

روبیو، عنوان کرد: منافع شرکای ما در منطقه باید در هر توافقی در نظر گرفته شود؛ ما می‌خواهیم تأکید کنیم که هر تصمیمی که در مذاکرات با ایران گرفته شود، منافع متحدان ما در منطقه را حفظ خواهد کرد؛ ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که هرگونه توافقی که حاصل شود با منافع شرکای ما در منطقه مغایرت نداشته باشد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *