صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۶ سال همزمان با عاشورای حسینی در استان هرمزگان

۰۴ تير ۱۴۰۵ - ۱۰:۲۵:۵۰
کد خبر: ۴۹۰۴۸۲۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۶ سال همزمان با عاشورای حسینی در این استان خبر داد.  

مجتبی قهرمانی گفت: در اقدامی انسان‌دوستانه و در پرتو عشق و ارادت به حضرت اباعبداللّه الحسین (ع)، یک زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۶ سال حبس، همزمان با روز عاشورا و در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» با رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت و به زندگی بازگشت.

قهرمانی در این خصوص با اشاره به نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، بیان کرد: بر این اساس پرونده یکی از محکومان به قصاص با هدف ایجاد صلح و سازش مورد بررسی قرار گرفت و پس از جلسات مکرر با اولیای‌دم، به مدد الهی و در سایه توجهات حضرت سیدالشهدا (ع)، این پرونده به مصالحه منتهی شد.

به گفته وی، این زندانی که بیش از ۱۶ سال در ندامتگاه بندرعباس دوران محکومیت خود را سپری کرده بود، با تلاش گروه پویش صلح و سازش دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس شامل دادستان مرکز استان، معاون اجرای احکام دادسرای بندرعباس، قاضی ناظر زندان، مسئولان و اعضای شورای حل اختلاف، مسئولین اداره کل زندان‌ها و مددکاران زندان و با کمک ویژه خیران نیک اندیش و معتمدین و فعالین برجسته عرصه صلح و سازش، همزمان با عاشورای حسینی مورد عفو قرار گرفت و اولیای دم با گذشت بزرگوارانه، از اجرای حکم قصاص صرف‌نظر کردند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن تقدیر از اولیای دم این پرونده بابت گذشت انسانی و فداکارانه‌شان، این اقدام خداپسندانه را الگویی ماندگار در راستای پیروی از سیره اهل بیت (ع) عنوان کرد و از همکاری تمام عوامل مؤثر در این سازش تشکر کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با تأکید بر حق شرعی و قانونی اولیای دم در اجرای حکم قصاص، افزود: خوشبختانه اعضای این خانواده با بزرگواری و گذشت و ایثار مثال‌زدنی در پرتو محبت به حضرت اباعبداللّه الحسین «ع» و خاندان عصمت و طهارت «علیهم السلام» با اعلام رضایت در این پرونده، به این زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۱۶ سال حبس، زندگی دوباره بخشیدند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *