صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزیر نفت در سفر به هند: بر مبنای تفاهم‌های تحریمی با طرف آمریکایی، مسیر خود را ادامه می‌دهیم

۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۱۸:۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۹۰۴۷۵۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت، با اشاره به روابط تاریخی ایران و هند، از آمادگی تهران برای توسعه همکاری‌ها با دهلی‌نو خبر داد و گفت ایران بر اساس تفاهم‌ها با طرف آمریکایی درباره تحریم‌ها، مسیر خود را ادامه می‌دهد.

پاک‌نژاد که برای شرکت در یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو بریکس به هند سفر کرده است، اظهار کرد: ایران و هند قرن‌ها روابط تاریخی بلندمدتی با یکدیگر داشته‌اند و در این سفر علاوه بر حضور در نشست اصلی وزیران انرژی بریکس، در دیدار‌های دوجانبه نیز با وزیران انرژی کشور‌های عضو گفت‌و‌گو خواهم کرد.

وی با بیان اینکه پس از پایان این نشست‌ها می‌توان درباره مسائل مطرح‌شده، از جمله تحریم‌ها، توضیحات بیشتری ارائه کند،  ادامه داد: ایران برای مدت ۶۰ روز از تحریم‌ها معاف شده است و بر اساس بعضی از تفاهم‌هایی که با طرف آمریکایی درباره تحریم‌ها داشته‌ایم، مسیر خود را ادامه می‌دهیم.

وزیر نفت با تاکید بر آمادگی ایران برای توسعه مناسبات با هند گفت: اکنون برای همه روابط خود با هند، به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی این کشور، آماده هستیم.

یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو گروه بریکس در گوروگرام هند و در روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن (چهارم و پنجم تیر) برگزار خواهد شد. این نشست بر سه اولویت اصلی «امنیت و پایداری انرژی»، «دسترسی و برابری انرژی» و «فناوری و نوآوری» تمرکز خواهد داشت.  وزیران نفت و انرژی و مقام‌های بلندپایه از  ۱۱ کشور عضو گروه بریکس در این نشست برای تقویت همکاری‌ها در زمینه امنیت انرژی، پایداری و نوآوری شرکت خواهند کرد.  شعار یازدهمین نشست گروه بریکس در سال ۲۰۲۶ «ساختن برای تاب‌آوری، نوآوری، همکاری و پایداری» است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *