ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: از منطقه امنیتی جنوب لبنان عقبنشینی نمیکنیم
یسرائیل کاتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: ارتش اسرائیل از منطقه امنیتی جنوب لبنان عقبنشینی نخواهد کرد، حتی اگر آمریکا درخواستی داشته باشد.
او در جریان یک کنفرانس برای مقامهای محلی در تلآویو ادعا کرد: ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان لبنان به خانههایی که تخلیه کردهاند، باز نخواهند گشت.
در همین حال رویترز به نقل از مقامات صهیونیست گزارش داد: اسرائیل از جنوب لبنان عقبنشینی کرده و آن را به ارتش لبنان تحویل خواهد داد.
براساس بیانیه مشترکی که پس از یک بحث امنیتی صادر شده، نخستوزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شدند که ارتش این رژیم به حضور خود در آنچه منطقه امنیتی خوانده شده ادامه خواهد داد.
هاآرتص، پیشتر به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد: ارتش اسرائیل مجبور به عقبنشینی جزئی از خط زرد در لبنان خواهد شد.
شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله لبنان طی سخنانی در مراسم عاشورایی تاکید کرد: عقبنشینی کامل صهیونیستها از خاک لبنان باید محقق شود.
- بیشتر بخوانید:
- شیخ نعیم قاسم: حزبالله بر ضرورت عقبنشینی کامل رژیم صهیونیستی تاکید دارد
- ادعای رژیم صهیونیستی درباره «منطقه امنیتی» در جنوب لبنان/ نظامیان صهیونیست شهروندان لبنانی را هدف قرار دادند
پیش از این شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله لبنان گفت: چیزی به نام آتشبس با آزادی تردد برای اسرائیل وجود ندارد؛ آتشبس به معنای توقف کامل تجاوز هوایی، زمینی و دریایی است.
دبیر کل حزبالله تاکید کرد: آتشبسی که به اسرائیل آزادی تردد میدهد، ادامه تجاوز است و ما آن را نخواهیم پذیرفت؛ ادامه حضور اسرائیل در خاک لبنان غیرممکن است.
شیخ نعیم قاسم، بیان کرد: هیچ منطقه امنیتی وجود ندارد و ما یک ارتش ملی داریم که مستقر شده و مسئول حفظ حاکمیت است.
انتهای پیام/